Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Det blir stökigt när man bygger altan.....

Av Gunilla - 15 juli 2008 19:56

saker och brädbitar ligger överallt och sen har vi sågspån....i blommorna på trappan, små, små sågspån mellan tröjan och kroppen men vad gör väl det....


Här har taket kommit på plats och bordet som stått ute på gården( i stort behov av slipning och inoljning) har fått tagit plats under taket


Slipningen av bordet påbörjades idag men jag fick lova att sluta för det började regna stora droppar så jag tar dert i morgon istället......


Som sagt mina kalasgäster fick sitta under tak på altanen och inmundiga en massa goda saker bakade av mina kära töser.


Bella smakar jordgubbstårta...men gubbarna var sådärgoda


Gårdagens hällande hällegn!


Det formligen vräkte ned, det var lite svårt att grilla men under parasollet funkade det ganska bra tillslut och det blev mycket gott.


Dagens övning blev att skruva fast överliggaren, spika dit fönsterkilen och dörrkilen.


Dörrkilen på plats...


Den spikades med regnet strilandes nedför våra ansikten med jämna mellanrum ....


Det blir som sagt mycket grejor och stök när man bygger altan


Men de ska ju plockas bort vad det lider. Vi ska spika lite mera på "bortsidan", sätta panel på framsidan, spika hängskivor, hängrännor, måla lite och lite annat smått och gott sen kan vi inte göra mera förrän glasen är på plats. Då ska vi inhandla ett nytt bord och nya stolar...


Bella börjar bli trött på allt byggande



Men vi har fortfarande bara en trappa......












































 
 
Sigge

Sigge

15 juli 2008 21:37

Kort datumm korv var supergitt.
Den gick ner idag också så nu hoppas jag matte köper ny eller hittar i kylskåpet

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Scrollan

Scrollan

15 juli 2008 21:48

Va snyggt det bliiir!! Jättefint! Vill oxå ha...:-)

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Foppamatte

16 juli 2008 18:45

Vilken altan! Den är ju som en mindre dansbana =) Grattis i efterskott från oss!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

19 juli 2008 19:25

Men Bella! Vad fint du fått det på den nya altanen. Vi blir så avis. Vi vill också ha altan NU på en gång!!!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards