Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Gunilla - 10 juli 2008 21:14

När snickarna på Byggmax gör en altan tar de 45 minuter....När jag säger det till R och min far åker jag på moppo. Eller far and fly som min käre far säger. Ja, men titta på instruktionsvideon då säger jag förståss.....Fniss fniss.


Det har gått jättebra och det blir så galet fint!

 

 Trappen klar! Och till höger i bild början till reglarna för staketet runt.


Superbra spanställe tycker Bella


Eller så kan man.....

......helt enkelt använda som hakstöd. Husse & morfar e så smurtiga. Bygga massor med hakstöd till moi!


Precisionsarbetesmästarna in action...på milimetern när är de små plankorna på plats.


Vafalls varför är mitt hakstöd borta....

Jaha, jag får väl heklt enkelt sitta i trappan då som vanligt folk.... Och försöka låta bli knopparna på mattes egenhändigt odlade Svartögon .....tveksamt..... L vad gör du mellan spjälorna??


Hjälp en massa tänder! Läskig typ i buren.....


Nu fattas bara taket....


Staketet in mot gården. Dvs undertakdelen. Minus skräp och spadar och annat rat ser det så snyggt ut så!


De börjar bli lite less båda snickarna nu. R har ju bara 5 veckor kvar av sin 8 veckor långa semester. Stackarn......


Jag har byggt blomlådor idag.....


......med lite skuv, en del plankor (några omgångar), en hel del svordomar och en gersåg gick det ganska bra....

I blomlådorna som förstås ska grävas och läggas i jord och fixas lite, sitter två st Flammentanzrosor. De ger stora blodröda rosor i massor. Tjatat denna ros ett tag och nu har jag köpit....


Ut mot gatan


Häromdagen regnade det. Vi åkte till slutet av regnbågen och inkasserade 18 miljarder kronor (de låg i kassakistan i slutet av regnbågen)........


Där Bella står ska det byggas ytterligare en trappa i morgon är det tänkt...eller i övermorgon.....eller dan efter det........


Ha en härlig kväll!






































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards