Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Gunilla - 7 juli 2008 11:01

Min första semesterdag och solen är gömd bakom en massa moln. Men det är sådärvarmt. Dvs perfekt altanbyggarväder eller för den delen "göramåstengöra"-väder. Argh, jag vill inte, jag vill bara slappa eller sitta och sitta.......typ på altanen :-).


Insett att jag har en del måsten som jag ska försöka ta mig igenom under dessa semesterveckor. Här är den officiella  "måstelistan" och kanske hinner jag  pricka av några.


  • Måste städa M's gamla rum för där kan man nu inte gå i snart. Allt liksom hoppar på mig när jag försöker.
  • Måste frosta av frysen
  • Måste städa i bastun (första mellanlagringsstationen) för där tenderar sakerna också att överfalla....(Kanske hittar mina objektiv till min andra canonkamera, definitivt en liten morot, mitt i måsteångesten.)
  • Måste putsa fönstren....inte gjort på ....ja, det räcker med att säga länge......
  • Måste städa garaget (den andra mellanlagringsstationen)
  • Måste sätta om lite blommor (sådär en 50 st) ........

Sen måste jag nog inget mera förutom alla småmåsten som man bara måste göra i alla fall.


Dagens måste är att klippa gräsmattan men det slåss M & L om att få göra så jag får väl bara leka skiljedomare och övervaka processen.....


Bellas ena tass har börjat klia igen. I morse kl 5 var det så illa att det blev tratt. I går badade jag den usla tassen med såpavatten. Ska köpa ringblomssalva idag det ska vara lugnande och läkande. Har rakat den tassen de andra tassarna hade hon inte tålamod till att få rakade häromdagen när jag var i rakningstagen.


Fröken är nu anmäld till off utst i Svenstavik som går av stapeln den 2-3 augusti. Det kändes lite humanare att åka dit jämfört med att åka till specialen som är nere i Göteborgstrakten någonstans....Hiskeligt långt.....


Ska upp till Narr om ett tag, han drar iväg på bete idag. Måste klia och krama lite men hon som äger honom ska nog kalla på veterinär för han är stel och ofärdig stackarn....

Först ut och göra några småmåsten nu :-)


Har  förresten fått tillbaka min röst, kraxat som jag har i dagarna två.

Jag har semester jippie!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards