Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Gunilla - 16 juli 2008 09:38

Vaknade kl 7:00. Vad det ska vara bra för vet jag inte, kanske var det för att jag skulle kunna sitta ute på altanen och njuta av den fina utsikten och äta frukost i finvädret. Tyvärr säger väderleksrapporten att -"Idag ska det bli regn, drivis och elände". Jag väljer att inte tro på det. Ska kolla SMHI snart för att se hur de ser på saken. Är det skit tror jag nog inte på dem heller...


Idag ska vi spika ribb på satt panel och mera panel och jag ska ta mig en duvning till med utebordet. Kl 7 i morse var det inte läge att slänga igång slipmaskinen den låter väldigt högt och familjen består ju av ett gäng trötta varelser. Jag ska snart åka och inhandla lite oljainmöblerolja.

Min måstelista har inte betats av nämnvärt men jag har tänkt....och då har jag i alla fall börjat lite smått i mitt tycke. Jag tror att avfrostningen av frysen ligger bra till för att åtgärdas om ett tag. Jag har tömt frysen i garaget så jag kan lägga in det som finns i innefrysen dit, ni ser, tankeverksamheten har legat på högvarv :-).

Jag måste sätta nät på jordgubbarna också. De blev faktiskt rensade från sitt tistelbestånd häromdagen så nu ser både vi och alla starar att det finns gubbar i landet.


Nu vaknar familjen. L kom just ut och satte sig mittemot så nu ska det väl fram lite frukost. Och jag, jag börjar bli trött.......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards