Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Gunilla - 1 juli 2008 22:17

Har en blöt och galen hund som yrar runt i huset och skäller och gnissar som en toka.... Precis kommit hem från en prommis och lite småbadande. Bella kutar i sjön och skäller glatt och så drar upp igen och ränner runt en stund på land och så i väg ned i vattnet igen och så håller hon på en bra stund. Hon ser bara otroligt bråksjuk ut det verkar som om hon försöker mucka nåt bus.


Målet för prommisen var badhusparken där invigningen av årets Storsjöcup gick av stapeln. 6000 deltagare inklusive föräldrar och ledare från 8 olika länder, nästan 300 lag ska göra upp om segern.


Tre dagar kvar sedan har jag semester! 6 långa veckor då jag ska göra så lite jag bara kan. I morgon ska jag till optikern, behöver nya terminalglasögon, usch. Jag går så länge jag bara kan och nu funkar det inte längre.....kanske tom måste ha hjälp på håll. Progressiva glas blir det då men jag vill inte ha, de är så galet dyra. I så fall köper jag från Lensway.se. 1400 pix för ett garnityr med hårdbehandling och antireflexglas. Funkar fint det.....Min mor kollade också på nya glasögon i veckan. Hennes båge kostade över 2000 kr....utan glas och utan montering bara båge alltså.....Jag har ju jobbat i mina föräldrars optikaffär som nu är nedlagd, så jag vet att brillor kostar multum. Jag hade alltid väldigt bra argumet för att försvara att brillorna kostade skjortan .........men det är läbbigt nu när det drabbar mig själv......


Altanen går framåt. I morgon ska det läggas trall. Det tar tid men det är ju själva tänkandet som tar tid. Varken R eller min far har byggt nån altan tidigare så de måste räkna ut och filura ut hur det ska göras. Men det ser ut att kunna bli klart så att jag kan ta en drink på altanen på min första semesterdag :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards