Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Gunilla - 29 juli 2008 09:27

Det är ju så härligt. Över 30 grader varmt. Vi har badat och badat och badat. I dag ska vi iväg igen. Hittat en finfin vik som ligger här på Frösön. Nu är vattnet faktiskt badvatten även för mig (inte sådär bara gå i på en gång badvatten, men i alla fall badvatten) I dag är det lite vind känner jag. Sitter på altanen och skriver inlägg.


Lite spännande med denna värme man har ju som ingen tillvänjningsfas utan här har vi 11 grader och snålblåst och så pang smäller det till och är över 30. Om man råkar säga något ofördelaktigt, vad det än månde vara om värmen, typ "pust".... får man på nöten och blir beskylld för att gnälla. Men vad tusan det är ju sååå varmt! (Och skönt!) är det väl bäst att jag snabbt som ögat tillägger :-) Så för farao NJUT!! Snart har vi 11 grader och riktig "sommar" igen ;-).......


Bellas tassar rakades och smordes in igår kväll och i natt blev det tratt....hon har lite tjorvigt med sina fötter. Men hon är ju såklart i vatten mycket och har massor med tjockt hår i och på hela tassarna. Men igår rakades de som sagt och jag hoppas att det nu ska kännas mindre kliigt för henne. Stackars strumpa. 


Tagit massor av kort när vi har varit och badat men på denna dator kan man inte lägga in dem så det får bero till i kväll kanske.


I söndags fyllde min mor år. Det firades med ett grillparty här hos oss. Vi satt 15 st på altanen och käkade och hade mysigt. Jag kommer inte ihåg när jag kunde sitta ute till kl 12 på natten i bara en tunn klänning och inte vare sig bli uppäten av mygg eller frysa ihjäl.......men det gjorde vi då. Underbart!


Ska snart äta lite frukost och sedan ska fikakorgen packas.


Tyvärr har jag fått massor av solmunsår så jag ser lite ut som om jag fått näbb och det gör så himla ont. Smort och smort med Vectavir men jag tycker att det hjälper sådär.


I morgon ska jag, M och L står på Yrancampingen och sälja hamburgare. Det börjar nämligen nu. STORSJÖYRAN. Folkfesten som pågår i tre dagar. Köpte en tredagars till L på Blocket och nu kollar vi av Blocket  hela tiden för att hitta en till biljett till M. Jag och R har talat om att gå dit nån av dagarna men jag vet att jag bara blir galen på alla fylltrattar så vi får se hur det blir. Men vi ska nog försöka ta oss in och käka lite på Krogstråket i alla fall.


Nä, du nu ska jag käka frukost. Förmodligen läggs det in natursköna badbilder senare i em.......och så skulle jag ju hämta mina brillor som är klara. Det får väl bli en annan dag då. Man blir lätt virrig i värmen....(som om det var värmen just det berodde på )  


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards