Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Gunilla - 15 juli 2008 20:34

Kolla in denna filmsnutt, gråtvarning dock....



Av Gunilla - 15 juli 2008 19:56

saker och brädbitar ligger överallt och sen har vi sågspån....i blommorna på trappan, små, små sågspån mellan tröjan och kroppen men vad gör väl det....


Här har taket kommit på plats och bordet som stått ute på gården( i stort behov av slipning och inoljning) har fått tagit plats under taket


Slipningen av bordet påbörjades idag men jag fick lova att sluta för det började regna stora droppar så jag tar dert i morgon istället......


Som sagt mina kalasgäster fick sitta under tak på altanen och inmundiga en massa goda saker bakade av mina kära töser.


Bella smakar jordgubbstårta...men gubbarna var sådärgoda


Gårdagens hällande hällegn!


Det formligen vräkte ned, det var lite svårt att grilla men under parasollet funkade det ganska bra tillslut och det blev mycket gott.


Dagens övning blev att skruva fast överliggaren, spika dit fönsterkilen och dörrkilen.


Dörrkilen på plats...


Den spikades med regnet strilandes nedför våra ansikten med jämna mellanrum ....


Det blir som sagt mycket grejor och stök när man bygger altan


Men de ska ju plockas bort vad det lider. Vi ska spika lite mera på "bortsidan", sätta panel på framsidan, spika hängskivor, hängrännor, måla lite och lite annat smått och gott sen kan vi inte göra mera förrän glasen är på plats. Då ska vi inhandla ett nytt bord och nya stolar...


Bella börjar bli trött på allt byggande



Men vi har fortfarande bara en trappa......












































Av Gunilla - 15 juli 2008 17:45

för 14:e gången......så nu kan jag snart det där med att ha 29:årsdag.


Jag fick ett par fina skor av mina döttrar och av hela familjen ett jättefint Östersundshjärta. De tog fram hjärtat då det var Biahtlon-WM här.


Taket skruvades på altanen och vips kunde vi sitta där och äta tårta och dricka kaffe. Mor, far, svärmor, svärmors särbo, svägerska med sambo och min bror var här och firade mig.


 Det blir så fint på altanen så jag ska lägga in bilder lite senare idag är det tänkt.


Jag sitter ute på altanen nu och bloggar.......Idag hamnade panenelkilarna som sitter ovanför fönsteröppningen och dörröppningen på plats. Så måtten på glasen kunde det mätas ordentligt.


M är arg som ett bi. Hon vill (tycker att hon ska) åka till Sundsvall med en kompis alldeles själv och vi sägen nej! Hon är följdaktligen så arg att hon kan spricka och vi är överbeskyddande etc, etc........


Nu ska jag äta mat men jag tittar nog in en sväng lite senare och förevisar tak och kilar. Det börjar likna ett uterum! Hurra!!!! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards