Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Gunilla - 6 juli 2008 14:17

Nu börjar den ta form, altanen. Men idag ligger arbetet helt nere. Ingen ork och har regnat....Tusan det är ju söndag och då får man vila har jag hört. Eller som vi föredrar att uttrycka oss, tänka, så vi tänker idag!


Men under veckan har det hänt lite på bygget i alla fall.

Här börjar trallen "växa" fram...eller växa och växa det är hårt slit!


....så slitigt att några av snickarna måste ta igen sig på gruset under altanen


Någon dag senare och i strålande sol såg det ut ungefär som en autostrada på altanbygget.....


Det är tur att vi fått tag på denna sorts snickare. Mycket hårig, flink och flitig!


Snickar'n Bella


Här håller hon ordning på sina kollegor i ivrigt samspråk om hur det ska göras det som ska göras....

Det gäller att komma med en hjälpande tass.....


Trött och nyfriserad efter allt byggande........



M & L var nere i Storsjön häromdagen och badade....brrr kallt. Jag agerar fortfarande fotograf då jag gärna föredrar badkarsvarmt vatten istället för isbitsvatten.

Ett, två, tre på det fjärde ska det ......


.......SKE!


I går var vi uppe i stallet igen, inte varit där på ett tag. Narr går på bete men ska iväg på ett annat bete i morgon. Men jag tycker att han ser lite väl smal och stel ut för att rida så jag har inte gjort det på en dryg vecka. Men han en riktig snygging!an

 SnyggNarr!


Han går i samma hage som Why, en annan liten goding. Bella tycker att det är spännande att snusa häst......


Puss på dig Why! Titta Sigge! De äter INTE vovvar....!


De blev treor på Storsjöcupen mina fotbollspelande brudar! Det var 29 lag i deras ålersgrupp. Jag skek på matchen i går så i dag kan jag nästan inte prata, jag är alldeles hes. Krax krax. Sååå spännande!!  L gjorde två snygg, snygga mål!


Grattis brudar!


Några treor i Storsjöcupen. Mina brudar i mitten och längst till höger.

Nu ska jag göra nåt annat än sitta vid burken. .....


















































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards