Direktlänk till inlägg 30 september 2007

Höstväder

Av Gunilla - 30 september 2007 15:02

Vaknade i morse och himlen var i jämnhöjd med fotknölarna, våldsamt deprimerande.... Läste ut Mossvikenfruar. Nu har jag gjort det så att ingen annan behöver göra det. Kändes som en ganska onödig historia.....


Skulle faktiskt vara kul att se om jag kunde skriva ihop något själv, får spåna om vad den kan handla om. Alla författare säger ju att man ska gå så nära sitt eget jag och sin egen omgivning som möjligt för att kunna göra perfekta omgivesbeskrivningar... skulle kanske vara så att jag hittar på en riktigt ruskig mordhistoria som utspelar sig uppe på frösöberget....Någon glad hundägare (typ jag) vars hund (typ Bella) nosar sig fram till ett mer eller mindre snyggt lik (typ, måste fundera en stund) gömt i buskarna....... Läckberg huka dig :-)


Eller så gör jag en historia om en lätt förvirrad kvinna i sina bästa år :0). Vi får väl se, jag kanske testar och ser hur det artar sig.


Vi tog bilen in till stan igår. Var ute och drack lite vin och nån Irich coffe. Det var ganska lite folk ute även fast det var löningshelg. Vid 1 tiden tog vi en taxi hem och det hade varit hyfsat kul.


På förmiddagen i dag tog vi en prommis med Bella och hämtade bilen. Drog en repa upp till ByggMax för att kolla golv. Där fanns golv för ungefär 110 kr mindre per kvadrat än golvet vi hittade igår...... det lutar nog åt ByggMax. Eftersom vi förmodligen ska ha fuskträ kan vi ju lika gärna köpa fuskträ för 79 kr per kvadrat som för 189 kr per kvadrat. Skillnaden i kvalitet är förmodligen marginell i synnerhet som vi ska ha det i sovrummet som utsätts för minimalt slitage. Ska dammsuga nätet också för att se om jag hittar något snyggt golv till bra pris....



På tisdag tar jag fakirflyget till Sholm. Jag ska gå på kurs i tre dagar. Innebär att jag för tredje gången i rad missar min ridning, blä! Men sen tror jag att det lugnar ned sig lite. Nu ska jag dammsuga efter justa golv på nätet.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards