Alla inlägg den 7 september 2007

Av Gunilla - 7 september 2007 18:21

Kan väl kanske denna vecka sammanfattas. Började som brukligt med en kort sväng i horisontellt läge natten mellan söndag och måndag för att sedan i princip förbli i vertikalt läge tills nu ikväll när jag förmodligren stupar i säng igen......


Gått in som projektledare för ett stort projekt istället för en tjej som slutar på jobbet. Synd tycker jag för henne tycker jag om...... Men projektet är roligt och det känns inte alls lika hysetriskt som förra gången jag bara fick kliva in och ta över. Då var A L L A trådar lösa men nu finns i all fall struktur.....sade hon som fick en fråga av sin make härom morgonen om jag av någon alldeles särskild anledning lagt klotången i kylskåpet.......No comments......Suck och pust. I nästa andetag sa han också "Jahaja du har börjat jobba nu märker jag......."


Jag och M var på hundkurs med Bella i måndags. Ohhhhh så gärna hon ville busa med de andra valparna och det gick ju inte alls det. Där skulle man ju bete sig som folk, gå fint och göra som matte sa hela tiden. Hrmf....men hon var förhållandevis duktig. Ju närmare 20:45 vi kom desdå duktigare blev hon faktiskt.


I rask takt blev det sedan torsdag och ridning. Bytte häst för fjärde gången på fyra gånger....Denna gång blev en helhärlig häst som heter Taxinne. Ridit henne förut och hon är en riktig pärla. Jag är ju fortfarande lite kär i tjurstöveln...... Vi har en ny ridlärare som också är fantastiskt duktig. Hon ser allt hela tiden men denna gång sa hon inte till mig lika mycket vilket måste innebära att jag faktiskt skötte mig ganska bra. Det kändes bra. Fortfarande så mycket att tänka på att jag inte hinner bli skraj.....


Varit ute på en prommis med Bella innan maten. Vi gick ned till sjön. Nu förtiden är hon väldigt förtjust i vatten. Hon formligen kastar sig i för att sedan gå runt och filosofera i vattnet en stund och sedan kuta upp igen och skvätta ned alla som kommer in hennes väg.....Konstig hund.....


Hon är väldigt duktig när jag har henne lös. Vi mötte några hundar på prommisen. En som hon av mig fick lov att träffa men hon gjorde det inte innan jag sa att det var OK och en som hon inte fick träffa alls. Duktig tjej!


I morgon ska min bror flytta så vi ska hjälpa till. Sen ska vi bjuda på lite middag. Jag antar att de inte vare sig vill eller kan laga mat i ett tjorvigt, nyfinflyttat hem......


Ja, idolcirkusen har ju startat men jag tror inte att jag ids kommentera den. De flesta är ju så pinsamma att jag knappt kan titta....

Nu hör jag att världskriget så smått har utbrutit på nedervåningen. Denna gång var utlösaren godis.......Suck! sade den trötta mamman.....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards