Alla inlägg den 22 september 2007

Av Gunilla - 22 september 2007 22:56

två ungar att sluta B R Å K A?


Detta vansinniga tjat och bråk hela dagarna i ända. Det är lugnt den tid de sover och sen är M & L som två kamphundar fast med ett betydligt fulare vokabulär.....Mina öron har krullat sig och trillat av för länge sedan. Tänk er det värsta man kan säga till någon och multiplicera det sedan med ungefär 15. Just nu har vi krig om att den ena är inne på den andres rum och det har tydligen tagits och tappats bort en sladd av något slag vilket omedelbart resulterar i en bitter strid.....


I morgon ska jag gå och botanisera på min första loppis för i år. Jag sprang på loppis ofta förut men nu har jag latat till mig och det var länge sedan.


Just nu ska jag lägga mig i sängen med fjärren i högsta hugg och zappa (läs sova) ett tag......

Av Gunilla - 22 september 2007 15:06

Varit och fixat en massa saker på stan gått en långprommis med Bella. Hennes för dagen inhandlade spårlina funkade alldeles uttmärkt. Hon går visserligen ganska fint med mig när hon är lös och kommer 9 gånger av 10 när jag kallar in henne men det är den där 10:e gången jag vill åt.


Jag ser nu att fröken börjar ha en alldeles egen vilja och det blir lite motvilligare och tar den där sekunden extra att höra vad jag säger. Spårlinan funkade kanon. Hon trodde nog att hon var lös i alla fall. Stod och blängde på mig lite i mellanåt men sen kommer hon sättande som ett jihu.


När vi kom hem från prommisen var det dags att ta itu med några mattor som behövde handtvättas. De hade råkat ut för en Bella som kräktes häromdagen.....

Kan man fatta varför hundar envisas med att pinka på mattan eller kräkas på mattan om det är så att hunden  misslyckas inne. Jag begriper det inte..... Förmodligen har det någonting med lagen om alltings jävlighet att göra.


Efter mattvätten kom saneringen av en skitig hund. 


Nu ska jag inte göra ett dugg till på hela dagen för nu är jag trött!


Min käre make var ute och inmundigade alkoholhaltiga drycker i går så han har varit ganska sluck idag ............hela dagen..........

Han får ett litet *morrrrrrr*

Av Gunilla - 22 september 2007 08:12

Så jag sätter väl mig och skriver lite då......


Lördagar är bra dagar tycker jag. Då ska man ju i teorin kunna sova hur länge man vill och bara vila hela sin trötta lekamen efter vardagens vedermödor....

I praktiken funkar ju lördagar lite anniorlunda. Det är ju då man  plockar ihop och stökar rätt på allt som inte hunnuts med under veckorna, då man i teorin egentligen borde ha hunnit med alla "vardagliga" sysslor som det så vackert heter. Jag skulle så gärna och helt utan skröpler vilja ha någon som kom hit ett par gånger i veckan och städade dvs gjorde ett jobb medan jag var på mitt jobb. Men det är fult att tycka så sägs det.......Alla ska ta rätt efter sin egen skit heter det ju..... 


Igår när jag kom hem tog jag det väldigt Take it easy. R var borta, F och hans nya tjej sedan några veckor drog efter ett tag och M & L var också ute. (Till kl 22:15 och jag är världens hemskaste och elakaste och eländigaste människa enligt L eftersom de bara, både M & L, får vara ute till kl 22:15 på helgerna och jag nu med säkerhet enligt L vet att A L L A människor i H E L A världen får vara ute så länge de själva behagar...)


Det var alltså bara jag och Bella hemma. Vi låg och halvsov och myste och såg 30 duktiga, förväntansfulla människor reduceras till 16....


Förnedringstvdelen är ju slut nu och nu börjar jakten på scenen igen.....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards