Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Yran har så smått börjat..

Av Gunilla - 30 juli 2008 19:14

Som mamma till fotbollsspelande flickor gör man sin beskärda del av kringaktiviteter i fotbollens tecken. Idag var det dags att axla rollen som yrancampingshamburgsstekare. Jag och M & L drog i väg strax innan 12 och det var full aktivitet. Campingen öppnade kl 15:00 och hugade festivalbesökare började inta campingen. Men i sanningens namn är det i morgon stora slaget börjar. I dag var det väldigt lugnt. I morgon sätter Yran igång på allvar.


Fyndat tredagars yranbiljetter på blocket. Hittade en biljett för 800 och en annan för 500. Det är ju inget annat än tredagarspass som funkar och de kostar egentligen 1025 kr st. Gillar blocket! Då gick biljetterna lös på i runda slängar 216 spänn styck istället för nästan 500 som de tar i grinden för en kväll......


 I söndags hade vi kalas här min mor fyllde år och vi satt ute och gottade oss både länge och väl.


Födelsedagsbarnet

Kalasgäster

Vi hade jättetrevligt och åt och drack gott.


Eftersom det har varit 30 grader har jag badat och förståss har barnen badat. Hittat en pärla som ligger här på Frösön. Det tar väl 10 minuter att köra. Sedan får man gå en liten bit.


M & L kastar sig i vattnet


Bella kastar sig inte lika mycket....


Ser man från badstället, Rödöbron

Rätt juste....


Någon hade pysslat på stranden....


.....och gjort ett hjärta i sten......

Det hörs som om det ska bli fint i morgon också så mina brillor får nog vänta med att bli hämtade ett tag till, vi drar nog och bader som Alfred hade sagt.....

















































 
 
Karin

Karin

31 juli 2008 10:31

Superfina bilder!!!
Vilken trevlig fest ni verkar ha haft på er fina altan, ser hur mysigt ut som helst!
Tack för tips om bra böcker!!!!
Jo jag har precis börjat på S.Larssons sista bok, jag suuuuger lite på den så att den ska räcka länge ..........
Varvar lite med klickerträningskurslitteratur. (Puh, det blev ett långt ord.)
Ha det gött ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

31 juli 2008 13:07

hej bellsingen!
dina taxfriare är tillbaka på din o sin blogg! skönt å se att du mår bra! slafspussar från

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

31 juli 2008 19:31

Det var nog det längsta ord jag sett :-) yrancampingshamburgsstekare räknade till hela 26 bokstäver.
Väldigt fina tallrikar du har dukat upp med! Sundborn från Rörstrand! Kanske det är jag som sorterat dom hihi... hoppas dom är felfria och inte skeva. Har snurrat tusentals tallrikar och kaffefat av alla de slag och modeller. Tyvärr alldeles FÖR många, så jag fått båda mina händer förstörda av mitt arbete. Nu är ju fabriken nerlagd i Lidköping sen några år tillbaka. Men buutiken finns kvar och tilllverkningen sker numera utomlands.
Underbara bilder du lagt ut! Så vackert...

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

1 augusti 2008 09:27

så dyra biljetter.... hoppas ni får kul!
hur är det med fröken svamptass? vi har saknat henne!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards