Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Söndag mitt i sommaren....

Av Gunilla - 20 juli 2008 09:58

I dag har jag och M namnsdag. Både hon och jag heter Margareta i andranamn. F hade namnsdag i fredags och den 24:e är det L:s tur hon heter Kristina i andranamn. Mycket namnsdagstårta blir det. Vi firar nåt nästan hela fruntimmersveckan.....


Den 24:e har jag och R varit gifta i 15 år! Vet inte riktigt hur det ska firas men vi äter väl lite god mat och softar på alatanen som då förhoppningsvis är så klar det går innan vi får glaset.



Nu har vi mest målat....och målat ....och målat......


Färgen vi målar med är......


 Vit


Jag är ju som bekant inte helt frälst i att måla men det blir ju väldigt snyggt. Den fördärvade färgen tar hela 16 timmar på sig att torka så allt går i snigelfart. Nu har vi en strykning på ett gäng brädor som ska bli mera panel och hängskivor och/eller vindskivor eller vad det nu är för skivor.


Mitt i målarstöket.......



Fortfarande utan trapp......


I går var vi ute på en långlångis L, jag och Bella. Bella och L badade. Bella till magen och L hela sig. Det var sol och ganska fint i går.


Härlig bild på Bella som badar och ser ut som hon just kommit på nåt fuffens.....


Bella som blir fullt galen när hon badat.


Fort, fort.....


Kamoflagefärgad vovve som avslöjar sig endast på den vita svanstippen ....



OK, nu e ja färdigbadad, e ni?


Bella har en viss förkärlek för ben. Men inte att tugga på ben, ben ska uteslutande grävas ned på nåt bra ställe. Favvisstället är just nu i gruset under altanen.

Då får hon en sån här oemotståndligt fin vit näsa......


Det verkar som hällregnet utanför fönstret har har upphört men idag tror jag inte att jag ska måsta alls....










































 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

20 juli 2008 11:47

Vilken vacker utsikt ni verkar ha från den nya fina altanen. Blir riktigt avundsjuk. Har börjat lite smått med antydningar om att: skulle det inte vara fint med en inglasad altan hemma hos oss? Men än har jag inte fått något riktigt svar, så det blir väl till att fortsätta tjata hihi...
Härliga badbilder på Bella!
Ha en fin dag och grattis till alla namnsdagsbarn

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Scrollan

Scrollan

20 juli 2008 17:14

Man får gratulera i förskott då med en liten glad gubbe!:-)) Hoppas ni får en trevlig bröllopsdag å att ni kan sitta där å mysa på er fina altan! SKÅL!!;-) Tyckte du om cidern förresten?

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

20 juli 2008 23:58

Vilken utsikt och vilken fin hund.

http://mina-Jakthundar

 
Ingen bild

molle

21 juli 2008 09:56

oj visst blir det skönt med en egen altan.. jag ska oxå få en med glas på..

 
Latte

Latte

21 juli 2008 13:03

Hej, jag kom hit via en annans blogg. Vilken fin blogg du har! Och vilken söt schapendoes, det verkar vara en söta ras. Kräver de mycket motion och aktivering?

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Ingen bild

Moa och Maiko

22 juli 2008 13:18

Kul, att du också badar och står i! Men idag tycker vi att det blåser lite för mycket...Och man vet ju aldrig vad Storsjöodjuret har för sig där i vågorna...

 
Scrollan

Scrollan

23 juli 2008 15:53

Visst är dom roliga! Dom är väl inte "i ropet" just nu, men julskivan har blivit ett måste! Såg dom för många år sen på Åhléns i Jönköping, dom spelade mitt i butiken! Asroliga!! Ack, när man var ung.. ;-))

Ska man festa in en altan så BLIR det blött!! Det ska va så!!;-)

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

23 juli 2008 19:20

Ni bara bygger o bygger...
Är det möjligen det berömda Storsjöodjuret som du skäller på Bella?

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards