Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Stått med näsan i en ...

Av Gunilla - 18 juli 2008 20:23

....färgburk merparten av dagen och jag ska INTE bli målare när jag blir stor!

Det är högt upp så man måste stå och vingla på en stege, man blir alldeles kladdig och prickig överallt, nej målare får andra bli.


Fortfarande ingen trapp....


I morse var jag och Bella ute på en prommis med tillhörande bad hon har  börjat skälla igen under vattnet och det ser och låter vansinnigt fånigt. Efter badet får hon sitt sedvanliga psykbryt och far runt som ett jihu och gnosar ned nosen i sanden och skäller och lever om.


I dag är det två hela veckor sedan min semester började. R har jobbat med altanen hela sin (som varat i 4 veckor lite drygt) och jag hela min men sedan ska vi som sagt bara sitta och sitta på den inget annat.


Min måstelista är fortfarande helt intakt :-) Inte så mycket som ens det minsta lilla måstet har blivit gjort.....de brukar ju som bekant finnas kvar de där måstena. Är nog ganska trastrött efter eh heldag på stegen. Ska lägga mig tidigt och zappa och försöka hålla mig vaken. Vet inte om det är något som absolut måste ses.


Föresten....jag har en ny medryttarhäst på gång. Ett halvblod som är fyra år och som gått som travare nu ett tag men som ska sluta med det. Hon har stått i Sundsvall under ett par år men skulle komma upp igen hit nu i veckan. Spännande! Jag ska väl bli någon sorts halv fodervärd/medryttare på henne. Hon är alldeles lagom hög, ungefär 1,55. Jag tror att det var Majsan hon kallades. Förmodligen ska jag väl dit något i helgen och kika och kanske provrida fröken. Går det som det är tänkt kan jag ta lektioner med henne i ridhuset i Ås så lär vi oss lite båda två.

Narr är på bete och han är ju en skogsmulle om än en väldigt charmig sådan....men jag vill ju lite mer med min ridning än skogsmulla så denna häst tror jag blir perfekt.


Vädret.... sätter in en talande bild istället.....


Sommarväder.....


Till och med sötnosnos blir less......


Lagt till en riktigt högaktuell omröstning om ......såklart altaner! Ge mig din syn på altanens vara eller inte vara :-)




























 
 
Scrollan

Scrollan

18 juli 2008 21:26

Ja nu är det pirrigt i magen ska du veta! Vi har väntat sen januari...:-) Tur som är har jag sommarlov ett tag till, pluggar på gamla dar,så jag kommer ha mycket tid med henne! Hon är helt underbar! Kommer hemmabilder sen!

Kram Scrollan!

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Tanten

Tanten

18 juli 2008 22:11

Men OJ vilken urfin altan det blev! Den kommer ni att få en massa glädje av.
Tack för välkomnandet tillbaka till cyberspace, det har varit riktigt hemskt ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
tagetestjejen

tagetestjejen

18 juli 2008 22:39

Hej Gunilla! Nej jag driver inte upp Million Bells men däremot Tagetes av alla de sorter och pelargoner ett år, några andra sorter också förr - men jag har fastnat för tagetes.

http://tagetestjejen.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

19 juli 2008 00:24

spännande med eventuell ny häst att bli medryttare åt...lycka till med provridning och så! Saknar ridningen massor när jag läser dina inlägg.

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

19 juli 2008 19:27

Nu har våra gäster åkt hem så nu kanske vi får lite mera tid att titta in till våra bloggvänner igen.
Nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards