Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Tapettittardags

Av Gunilla - 29 september 2007 10:23

Ska just iväg och titta på tapeter till övervåningen. Har ju kärat ned mig i denna. Kanske som en fondvägg vad vet jag....


 Coloramas supersnygga vad den nu heter tapet kanske kommer att pryda delar av vårt sovrum vad det lider.....


Ska nog byta golv också till ett snyggt trägolv. L som också har sitt rum på övervåningen ska få nytt golv och nya tapeter. Köpte tapeter för ett tag sedan när vi gjorde om hallen nere. Dessa tapeter ska pryda trappen upp och hallen in till våra sovrum... det är ju kul med sånt...... Just nu har vi blommiga F U L A tapeter som tom sitter på garderobsdörrarna i vårt sovrum men man vänjer ju sig......Rätt bra i detta fall. Sen ska vi nog köpa oss en ny säng strunta i sängramen och köpa oss en IKEA med sängbotten, resårmadrass och bäddmadrass....då kanske vi kan ha ett snyggt sängöverkast på sängen vi har ju lite svårt för att bädda i denna lata familj. Vi drar ihop så det ser hyfsat juste ut. Men jag försvarar detta med att man inte ska stänga in sina kvalster i sängöverkast så är den saken ur världen.....Man måste försöka ha bra argument för allt.


Just nu har F och R en het diskussion ang källaren. Vi har sagt att om han inte kan städa och hålla ordning åker han ut därifrån och får byta rum med M. Naturligtvis ser det ut som ett smärre bombnedslag därnere varför vi just nu står i begrepp att faktiskt göra ord till handling och låta M få hela källarvåningen. Hon kommer att hålla snyggt därnere och framförallt rent eftersom hon inte riktigt gillar när det är skitigt.


Kanske inte behöver säga att F är A R G....... Möjligt att det är taskigt men jag tycker att han bör ha haft tid att städa det senaste halvåret (i synnerhet som att han blivit påmind ett antal gånger per vecka)och nu som vanligt kommer det en koncekvens på hans handlnade. När han bestämmer sig fär att flytta hemifrån om några år får han ha det som han vill i SIN bostad men inte här.....



 
 
skogsfrun

skogsfrun

3 oktober 2007 15:49

skulle vara snygg som tapet* här i bloggen också:)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunilla

6 oktober 2007 23:25

Vilken bra idé.......ska genast lägga in och prova.....

Må så gott
Gunila

 
skogsfrun

skogsfrun

7 oktober 2007 20:49

Hm.. så får man inte tapetsera;) skarvarna syns och mönstret stämmer inte. Du kan ju försöka att beskära bilden så den blir fyrkantig, kanske blir det bättre då:) Inte lättt det där!

http://barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards