Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Tidskonsument

Av Gunilla - 23 juni 2007 14:40

Eh, vi har skaffat valp......jag kom inte riktigt ihåg hur det var att ha bäbis men plötsligt har minnet kommit glasklart tillbaka... :-) Underbart men ganska jobbigt i sanningens namn!


Det går kanon, jag tror att Bella är på väg mot ngn sorts rumsrenhet i alla fall. På nätterna sover hon i sin bur (inte i sängen ännu....) vi sa att hon ska vara rumsren först sen får vi se. När det är dags så gnölar hon och gnäller och så går vi ut och pinkar. Hon är jätteduktig.


I går var vi jag, R och Bella, barnen är utlokaliserade till Mora och i Hölic denna veckan, på midsommarfirande på Rödön. Bella gick i koppel som hon faktiskt har gjort några gånger. Efter lite lock och pock går det bra. "KomsigummansnörpinggurkasötisBellastrumpa" - folk tittar lite konstigt på mig men Bella tycker att jag är jättebra :-)


Har bara två veckor kvar nu till min semester. Är avundsjuk på R som började sin redan i torsdags med 8 veckor ledigt! Lärare......

Dessa veckor blir förmodligen lika hysteriska som veckorna som varit. Var en snabbis till Stockholm i tisdags......hinner inte riktigt blogga lika mycket nu har jag en känsla av, jag undrar vad det kan bero på. Måndag kväll bär det av till Örebro men jag kommer hem sent på tisdag kväll så det blir en snabbis även där.


Superkul leksak


Vi har inga mattor på golvet nu......men en anselig hög på altanen. Vi var faktiskt så förutseende att det inte beror  på att de blivit utsatta för valpvatten utan faktiskt för att vi tyckte att de skulle bort innan. Ett dilemma för kaninerna, som nu tycker att golvet är jättehalt. Detta löser dock Bella på bästa sätt genom att istället hälsa på dem i buren...under uppsikt förståss men det går riktigt bra. men jag kan nog utan omsvep säga att hon är bra mycket mera förtjust i dem än vad kaninerna är i henne. Sorry Bella :-)


Kaninsnusning, Iriz är van och äter obekymrat vidare......


Bella kan springa snabbt hon.....


Nu ska vi snart åka till svärmor och äta midsommardagsmat, mums

 
 
Jessica

Jessica

24 juni 2007 10:50

Hihi, ja det ÄR jobbigt att ha valp! Jag har ju själv Billy kvar som verkar en smula inkontinent eller nåt... Ett j-a kissande med andra ord... Och en krypande unge på det... Hur går det med maten då, äter Bella?

http://www.aintsaints.com

 
skogsfrun

skogsfrun

24 juni 2007 10:56

Ack ack valptiden går fort passa på och njut! Det upphör aldrig att förvåna hur lätt valpar anpassar sig till ny miljö, som uppfödare kändes det alltid osäkert och en smula sorgligt när de små skulle ut i världen.
Skogsfrun har full förståelse för om bloggandet kommer på efterkälken närmaste tiden:) Bella måste ju få ha första tjing på matte;)

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards