Alla inlägg den 30 juni 2007

Av Gunilla - 30 juni 2007 18:06

Jag blir ju så glad när jag ser att så många vill veta vad vi har för oss! Blir ju nästa lite stolt......


Ja, precis som jag trodde tar ju tidskonsumenten massor av bloggtiden nu för tiden :-) men det är ett kärt nöje. M & L är ju i Hölic och har inte sett Bella på drygt en vecka. De kommer förmodligen att trilla baklänges av det  faktum att fröken verkligen växer så det knakar. Rumsrenheten kan man nog säga, för att uttrycka sig diplomatiskt, går i vågor..... men hon har gott om sylvassa tänder i alla fall.


Bella och kaninerna, Iriz som vanligt cool och har lagt sig ned och "softat"


Ännu en gång har jag av den långa i källaren fått höra sanningen om oss "elaka" föräldrar som är så strikta och hårda med honom hela tiden. Pojkstackarn måste städa sitt rum alldeles själv och han är "bara" 16 år, stackars barn. Ingen av hans polare har så hemska föräldrar som han och nu minsann ska han och hans kompisar inte sova, äta och stöka ned här mer för nu ska de vara hos hans kompisars snälla föräldrar och sova och äta och stöka ned där istället.... Oj, vad hemskt tycker jag och R att slippa ha fulla källarn med långa, som sover till kl 14 ca, äter upp alla mackor och luktar gamla strumpor. Hur ska vi klara oss utan det?


I dag är det precis 18 år sedan jag och R träffade varandra. På krogen närmare bestämt och jag som hört att där träffar man inte sin blivande make. Kanske är det så att vi helt enkelt är undantaget som bekräftar regeln... :-)

I går var jag på sommarfest med jobbet, lite tungt idag men det var roligt igår. Mycket folk även om vi höll till på mitt absoluta hatställe.


Bella och jag klev upp kl halv 8 i morse och pinkade och åt mat sedan tyckte hennes matte att det nog var dags att sova klart så det gjorde jag. Kanonfint väder idag. Massor med grader varmt men jag var inte så solbenägen så jag låg faktiskt raklång med näsan i vädret under vårt stora parasoll. Jag riktigt hörde hur trädgårdslandet ropade efter att bli befriad från den smärre tistelinvationen som just nu råder där. I morgon ska det tistelbefrias om det inte ösregnar....


Bella har ett stort platt ben som är jättekul att bita på men det är alldeles platt och hopplöst att ta upp från golvet men skam den som ger sig.....Benet har hon fått utav Knicken, hennes hundkompis som hon faktiskt inte träffat "irl" ännu men efter S P R U T A N på måndag kan de nog ses. Men han är ju också i Hölic eftersom hans mattar och husse är de som  M & L är med så det dröjer några veckor innan de kan ses. Han är en 14 veckor gammal blandis av bla Shitsu och något annat litet och han är kaxig som få och väldigt söt

 Bella med sitt platta ben á la frisbee, kul grej tycker hon


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards