Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Gunilla - 10 juni 2007 09:36

har SLUTAT röka!!! Min tjat och att inte ge några pengar alls kombinerat med att var en äkta "pain in the ass"-taktik funkade!!! Jag har spioner utstationerade så även om hans polare fortfarande håller på och töntar sig så är han numer en galen men rökfri tonåring och jag är så stolt över honom! Han står emot och det visar sig att det faktiskt går att prata med honom.


Vi har en otroligt öppen dialog och han berättar väldigt mycket för mig och R om både sina och sina kompisars liv och levene och jag måste säga att jag tror honom. Vi har helt enkelt avkrävt rapporter och sagt att lögnen är värre än sanningen i ALLA lägen för eftersom vi för det mesta får reda på saker och ting är det bättre att säga som det är på en gång hur obekvämt och jobbigt det än är. (Att jag sedan blir fullkomligt galen och snabbt som ögat utvecklar både horn och bockfot när jag nosat mig till och upptäckt en lögn kanske gör sitt till) Jag älskar verkligen både min son och mina båda döttrar djupt och innerligt även om dom nog inte fattar det med jämna mellanrum och bara tycker att vi, både jag och R är riktigt skitjobbiga!! Kan väl låta här i detta forum som om jag mest är trött på dom alla tre vilket jag också är med jämna mellanrum men vad skulle jag göra utan min familj???  Bli halv.....och liksom ge upp.......



Jamen nu var det ju solen.........

Av Gunilla - 10 juni 2007 08:50

...solen verkligen SKINER och har gjort det nu den senaste dryga veckan. I går var det 30-års kalas för Helan, alltså Helan Danger! Ungefär 50 pers och kanonkul!!!!!

Det var alldeles för länge sedan jag träffade er av festprissarna jag tycker så mycket om! får bli bättring......lite luncher måste ju hinnas med i alla fall även fast tempot nu är fullkomligt hysteriskt.


Den här tiden på året brukar jag mest klättra påväggarna eftersom jag har för lite att göra på jobbet. Alla börjar varva ned inför sommaren och det startas inte upp något nytt inför sommaren men i år kan man milt uttrycka sig att det inte blev så.........


Hur vet man om man är "duktig"? Är man bra på något när man själv tycker att det man gör är bra eller är man "duktig" när omgivningen anser det? Något som jag orerar i nämligen. Hörde en intervju med Krister Henriksson (som jag tycker är kanonduktig på det han gör) på radion igår och till min stora glädje insåg jag att det kanske är flera som brottas med problemet. Att slå ifrån sig vid beröm och bli aningen misstänksam. I Krister Henrikssons fall visste han i alla fall vad det brerodde på. I hans hem hade man aldrig berömt varandra bara "slagit till", inte bokstavligen men bildligt och varit snabba att kritisera varandra istället för att stötta och uppmuntra. Det är inget som jag alls känner igen från mitt min uppväxt där var det både stöttning, beröm men också naturligtvis befogad och förmodligen som tonåring, tyckte jag nog även obefogad kritik.......

Förmodligen kanske en form av vanlig nojja men efterhängsamt och helt enkelt skitjobbigt!


På torsdag blir vi hundägare PÅ RIKTIGT! Jag och ungarna är alldeles till oss och R är förmodligen också alldeles till sig på sitt vis men han vet bara inte riktigt om det ännu..........:-)


Åker med fakirflyget till Stockholm på tisdag morgon, arbete, arbete och vidare på em till Gtb. Arbete, arbete på onsdag dag. Tåg till trollhättan onsdag kväll (inget arbete :-)....). En natt på Gula Villan (det där helmysiga vandrarhemmet med jättegullig personal) i Trollhättan och sen äntligen flyttar Bella till Jämtland. Jag hoppas bara att det går bra och smärtfritt att flyga med henne så att hon får en bra start.


Jag flög hem med vår förra hund men det vara jättelänge sedan så jag kommer inte ihåg hur det gick men den vovven kom från tygelsjö i Skåne så det var dubbla flyg med honom också och jag antar att det gick bra. Vi får nog gosas och mysa och pratas vid hela vägen jag och Bella, så hon inte blir skrajsen.


Tjatat hund har jag gjort , ja jag kommer inte riktigt ihåg hur länge och en Schappis har jag vetat hur dom ser ut sen i september ungefär och nu har vi snart en bäbis!


I källaren vet jag med säkerhet att det bor 1 son som vi gjort sen har vi 4 bonusbarn stationerade där .... I M´s rum finns två som vi också gjort men där befinner sig just nu i skrivande stund bara 1 bonusbarn........


Såg till min fasa köket när jag var nere tidigare i morse, det tänker jag inte ta hand om det får de som stökat till ta hand om........ Men jag såg att det gjorts....plättar, te, mackor, milkshake, ätits bananer (alla är slut) samt gjorts en totalrensning på all annan frukt som huset tidigare kunde uppbringa. Nu ska jag kolla om Jessica satt in några nya bilder bå bäbisarna och sen lockar solen.


Ha en särdeles bra dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards