Direktlänk till inlägg 16 juni 2007

Tredje dagen som.......

Av Gunilla - 16 juni 2007 16:46

HUNDÄGARE!

Hon är verkligen sådär söt så att alla småtjejjer säger "åååååååååå", alla andra också för den delen!


 

 Bella på Bromma bland mattes packning


Flygresorna gick fantastiskt bra jag var lite orolig för att hon skulle tycka att det var läbbigt men fröken sov som en stock både sträckan Trollhättan-Bromma och sträckan Arlanda -Frösön. Det såg faktiskt ut som om hon inte gjort annat i hela sitt liv :-)

 

En massa ludd som reser med flyg

Sträckan Arlanda - Frösön....zzzzzzzzzzz....


Hade lite tur för det var meningen att vi skulle åka hem med planet som gick 18:55. Men efter lite trixande satte vi oss på planet till Frösön som gick kl 14:35 istället flera timmar tidigare än tänkt.


Hela familjen välkomnade oss på flygplatsen. Det ömsom regnade vattendroppar stora som tefat och ömsom haglade så stackars Bella såg lite brydd ut. Honundrade nog i sitt stilla sinne var hon hamnat i världen.

Väl hemkomna var hon både trött och busig så efter ett rejält lass mat var det ut och pinka, leka och sedan bara allmänt kolla runt en stund. Denna dag hann antalet inomhuspinkningar bli 2......


 "All gone"


Natten tillbringade hon i sin hundbur och efter lite gnöl och gnäll somnade hon i buren som vi ställt nedanför min del av sängen och fröken sov till 06:45 nästa morgon. Duktig flicka.


Matte jobbade hela fredagen så hon låg och sov där jag satt och jobbade med lite avbrott för pinkeri och käk och förståss lite bus.....



Idag är det kanonväder och den har tillbringats ute hela dagen. Vi var på djuraffärn o inhandlade en klotång och en borste som redan premiäranvänts. Hon är en otroligt duktig tjej. Klippa klorna var väl ingen match och borsten var ju ganska mysig den också. Sen har vi solat och hon har legat raklång under utebordet och sovit som en stock....


Bella & storasyrrerna


Bella vid stickiga rosenbuskarna

Sötnos!


Jag är förmodligen världens gladaste hundägare med världens goaste hund, någon däremot.....;o)??

 
 
skogsfrun

skogsfrun

17 juni 2007 12:03

Så roligt att allt gick bra på hemresan, kan väl förstå att du/ni är världens lyckligaste just nu. Lycka ÄR en valp!

http://barasaras

 
Ingen bild

Gunilla

17 juni 2007 17:36

Det är sååååå mysigt även om hon är en bit & pinkmaskin :-)

Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards