Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Varm och härlig fredag

Av Gunilla - 30 maj 2008 21:38

Jobbat hela dagen men kunnat sitta ute i det fina vädret på altanen och sköta det som skulle göras. Insett att den nya altanen som vi är i faggorna att bygga, inte blir byggd en dag för tidigt.....


Före detta stolpe till altanen. Redan för flera år sedan kunde man plocka stora murkna bitar ur denna stolpe......


Hade påhälsning av denna pippi massor av gånger. Kokosnöten gjorde dundersucce!


En trevligare (och lugnare) pippi än den som härjat hos Malte och Snoken....


I går kväll var jag och M i stallet. Deras grupp hade hoppning på schemat. Kul att titta och de är så duktiga.

Sådärbra bild men M var väldigt duktig.


Vi red ut en sväng i skogen, härligt men lite slött.....Tre älgar hade gått över den stig vi gick på (sa en man som kom farandes på cykel). När vi kommit en bit längre fram på stigen fick hästarna upp vittringen efter älgarna och började trippa och dansa lite. Älgar är tydligen läskigt.....

Vi vände och red hemåt igen. Kanonväder i går också.

Drog en sväng till andra stallet. Rider inte Orren mer.....han kommer att gå till de sälla jaktmarkerna alldeles snart......Trist tycker jag men han är så skröplig och det har gått så fort. Jag tror att han har fått nog nu. 22 år gammal, sliten, stel och trött......


Stod och pratade med en tjej i stallet det visade sig att hon vill ha en medryttare till sin häst. En nordsvensk som är jättefin. Det känns alltså inte helt pestigt då...... Hon har inte tid att rida mycket alls utan är bara glad om någon motionerar honom så mycket det bara går. Narr heter han. Också en gammal man men glad, urkelig och framför allt pigg. Inte provridit honom ännu så jag ska väl göra det i veckan hade jag tänkt.


Hittade dessa gynnare uppe i skogen alldeles ovanför stallet.....


Mina första stenmurklor...... Inte många men det gör inte så mycket


Frågade svamphunden Sigge om råd och han har redan svarat på hur dessa ska tillredas för att man ska ha hälsan i behåll även efter inmundigandet av fynden.....


Bella och hennes polare Kajsa........

...som kom förbi en stund på eftermiddagen. Det var så hett ute så de fick pusta långa stunder mellan busattackerna.


Kan man kanske få nåt gott.......


Hägg

Den är väl förmodligen utblommad i landets sydligare delar men här har den nyss slagit ut och doftar ljuvligt......Nu har nog sommaren börjat!


Fullkommligt galet skönt att det är FREDAG!




























 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

30 maj 2008 23:10

Mycket på gång ser vi...
Söta dom är Bella och Kajsa.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Mynta

Mynta

1 juni 2008 11:53

Du har också en go´ hund, ser jag!
Blir hon inte lätt för varm nu under sommaren? Gillar hon värme?

Vår lilla (?) bullterriertik äälskar värme. Hon är som en katt. Letar alltid upp de soligaste och varmaste ställena. Vi får ha henne under konstant uppsikt - hon vet inte sitt eget bästa, alla gånger! Tunnhårig som hon är på nosrygg & mage, är det lätt att hon bränner sig. Överhettning är också en högst tänkbar risk...men go´ är hon!!
Kul att du tittade in hos mig!
Må gott i värmen...

//Mynta

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards