Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Gunilla - 1 maj 2008 20:14

Men det dröjer kanske lite i alla fall. Solen har varit obarmhärtig mot isen. Den är alldeles svart och bär knappt en mås längre.


Var förstås och kikade på majbrasan i går kväll. Lika delar fulla ungdomar, bomber och krossat glas. Det var faktiskt inte hutterkallt för en gångs skull....kan iofs ha haft något att göra med att jag hade på mig L´s tjocka dunjacka......Men med tiden blir man vis :-)

Majbrasan i bahusparken.....


Det brukar ju förstås alltid var fyrverkeri men dett år kunde de lika gärna ha varit utan för det var riktig uselt. Invigningen på Biathlon VM...där hade de ett riktigt fyrverkeri...... Gnäll och suck.


Varit till stallet idag. Jag fred först och i dag red vi på planen istället för att rida ut. Värmde upp rymdskeppet och det tar sin lilla tid i synnerhet som jag inte vet riktigt vilka knappar jag ska tycka på. M fick dock en uppvärmd häst och det gick riktigt bra. Har märkt att det är väldigt mycket enklare att rida när man står på backen och tittar på.....Då kan jag både se och ge goda råd.


Grillade för första gången i år men vi åt inne. Mumsigt!


Efter maten tog jag och R och gick en långis med Bella. Vi gick ned till sjön men vi fick gå VÄLDIGT långt för att komma till sjön vattenståndet är galet lågt.


Man kan jun undra var vattnet har tagit vägen.....det var mest bara sten, ja på bilden is då men vi såg bara sten.....


Bella mojsar loss på isen som återstår....


O lite till


Hon rufsar runt och skäller, rullar sig och bara geggar in sig i snön och issörjan. Härligt tycker hon

Vilar lite på rygg.....


Hittade en blomma när vi gick tillbaka, kan vara Syren men det verkar väldigt tidigt.  Fått för mig att det är Tibast men jag vet inte riktigt hur de ser ut bara attt de har giftiga bär....


Vad är detta? Känns som för tidigt för Syren... I alla fall här uppe


Spanar ut över "sjön" utan vatten......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards