Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Gunilla - 4 maj 2008 18:02

Blir dagens väderrapport härifrån.


Tittade på Fargo i går kväll. Den slutade alldeles för sent vilket innebar att jag sov till strax efter 9 i morse.....


Gården har fått sig en duvning. "Den stora rabatten på framsidan" har ånyo gåtts igenom och jag har så gott jag kunnat försökt utrota alla Tussilago....Söta men enreverande....i synnerhet i en rabatt. De är illfula de små rackarna. Kommer upp som liksom på en nåder och ber om att bli omtyckta. Åsså tycker man om dem lite och de liksom tar över helt och hållet.....Elaka rackare.....


M och jag och Bella drog upp till stallet. Han fick jobba ganska hårt idag, farbrorn. M red först. Fick lite instruktioner av Malin som brukat rida honom. Som vanligt är det jobbigt och ganska svårt att få nåt bra stuk. Lyckas ibland och ibland inte. Tydligen kan man få honom i form lättast om man gör det i skritt eller galopp, inte i trav som vi tragglat på ridskolan. Men han är tydligen en bakvänd herre......Men man lär sig massor.


Det var en annan hund däruppe också idag. Bella fick busa med henne och några tjejer som också har hästar där. De hoppade hinder på planen medan jag och M fixade Orren och mockade och sånt. Bella tyckte att det var jätttekul! Hoppa över hindren behövde man ju inte alltid göra det gick lika bra att gå runt dem tyckte hon.


Skrapade just lite till ur den utsökta och numer tomma glassburken....Slut! Väldigt slut!


Jaha, då är det jobb igen då i morgon. Fyra dagar som bara blåst förbi igen...Det har tydligen varit Kristiflygare denna helg men det har jag missat....


Och inte en endaste liten bild bjuder jag på. Jo, jag kan sätta in en bild på min senaste halsbandsskapelse. Fick en beställning men tjejen som skulle ha det har inte hört av sig. Men det blev snyggt tycker jag........




Av Gunilla - 4 maj 2008 17:52

Ben & Jerrys New York Super Fudge Chunk är otroligt GI....


Stora fläskiga bitar av mörk choklad = Nyttigt

Mandel doppad i mörk choklad = Nyttigt

Valnötter = Mycket nyttigt

Vit choklad = ja ja, petnoga då.....Gillar ändå inte vit choklad så mycket men den lixom bara slinker ned ....

Smarrig choklad glass, alldeles mörk = Måste vara nyttigt den är ju mörk....


Jag kan knappt se att det kan bli mer GI....För övrigt min nya favorit (fullkommligt galet apgod!)vilket innebär att jag kan äta den med gott samvete, jiiiha!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards