Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Gunilla - 8 maj 2008 23:05

kan jag inte masa mig isäng. Förstår inte det här....


Isen gick i tisdags så nu ligger hela sStorsjön öppen. Problemet nu är att den inte har något vatten men de varnar för V Ä L D I G T höga vattenflöden i fjälltrakterna så det varar nog inte länge. Allt smältvatten dråsar nog snart in till sjön.


Hör att Sverige håller på att spöa Danmark på TV. R ligger och kollar.

Det var teori idag på ridningen. Men det blev dessdå mera ridning på Orren. Han som äger Orren instruerade mig så i morgon har jag förmodligen en jävulsk träningsvärk....Det blev nästan 1,5 timmar sammanlagt. M surade lite men hon fick skritta av honom sedan. Det är så kul men skitjobbigt.


M red idag men hon tyckte att hästen var så liten :-)..

Den "lilla" hästen...


M i ridhuset på den "lilla" pållen


Bella var med upp till stallet...

Hon var där en stund i all fall och agerade fotomodell till L.


Bella lite underifrån läcker bild mot den blå himlen...


Ytterligare en av L's alster. Bella ser ut som hon sett nåt jättespännande kanske är det hästisarna...


Vi var i stallet till halv 10 ungefär. Hämtade in kaniner och försökte få primadonnan att pinka när vi kom hem. Men det var en dum idé tyckte Bella ....det är ju kväll och man kan vara inne.... Men efter en stund när jag varit ute och fotat lite av vår växtlighet gick det an.


Tullisarna har börjat komma upp. (Men det var inte så här mörkt ute...)

Och mina älskade rabarber. Inte stora ännu men större än igår....


Ska frestas lite.. häromdagen när jag och R varit på stan en sväng hade M & L bakat den godaste kakan jag ätit på mycket länge. Choklad/banan/tigerkaka men massor av mörk choklad och som var garnerad med Toblerone. Fick uppbåda hela min karaktär för att inte sluka hela kakan. De andra tyckte att den var sådär eftersom den var så chokladig, jag däremot fick yrsel och öronsus, så god var den :-)


Fantastisk kaka!!


Nu säger vi godnatt jag och Bella...

Trötter med insmorda fötter....




























































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards