Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Gunilla - 16 maj 2008 18:32

knappt varit hemma nåt. Och har jag varit hemma har jag varit ute med madame och gått. I dag slapp hon sin tratt! Hon tycker att det är härligt såklart. Hon ligger och gnur sig på mattorna och bara myser. Lillstumpa.....


M & L stack just iväg på fotbollsmatch. ÖP-kuppen har precis startat. Det innebär mycket fotboll det. Ska ut och gå med Bella om en liten stund. Ska träffa Knicken och Wilda. Wilda markerade mot Bella första gången så Bella har totalrespekt för henne. Men andra gången gick det lite bättre. Markering även andra gången men sedan blev Wilda ganska nyfiken. Bella tyckte att det var läbbigt  fortfarande såklartoch höll sig på behörigt avstånd....


Inte fotat på länge så idag ska kameran med ut! Ridit i går och i förrgår både på Tanne och på Orren. Gick ganska bra på båda ställena.


I dag var det tredje dagen som det SNÖADE! BLÄÄÄÄÄ!!

Det är iskallt och dunjacksväderoch sommaren känns oändligt långt borta. "April blöt och maj kall, fyller bondens lada all" heter det visst och nog tusan är det kallt alltid. Innebär förhoppningsvis att sommaren blir stekhet!


Nästa helg är det utställningsdags det ska bli jättekul. Förhoppningsvis gör inte jag bort mig. Det verkar som om alla bara "kan" allt om det här med utställningar ja, förutom jag då....Det känns som skit samma vad jag gör hunden ska ju bedömas för hur hon ser ut inte för hur bra den går i ringen.....eller hur välpolerad den är.........Eller får jag på nöten nu......? :-)Åker till Finland hela nästa vecka med tidiga morgonflyget(hoppas jag) :-).


Ska börja på agility i Brunflo de ringde häromdagen och en hade hoppat av och så fick jag vara med ska bli kul. Sedan slängde jag in en ansökan ang en tjej som håller på att utbilda sig till hundinstruktör. Hon ska hålla lite kurs med ett antal grupper för att träna sig på det. Bella & jag ville gärna vara försöksobjekt....


Nu ska jag och monster snart ut och traska lite.


I dag när vi kom hem hade M & L bakat jättegoda pizzor. Till råga på allt hade de gjort en smarrig äppelkaka som ska inmundigas efter deras match. Den kanske avnjuts framför hockeyn som går av stapeln i kväll. (I ärlighetens namn vet jag faktiskt inte vilken match det är och vilka som spelar mot vem men det säger jag inte att jag inte vet.....   Men jag vet att det är  WM....  tror jag )

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards