Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Fint väder men kallt....

Av Gunilla - 26 maj 2008 21:10

så kan det nog sammanfattas.

Läste på nåt löp att nu ska det bli kanonsommar (igen) hela juni, juli och augusti jag säger väl mest bara: Tackar tackar! Tror alltid stenhårt på dem som säger att det blir en fin sommar. Den taktiken har visat sig inte vara så väldigt framgångsrik men jag fortsätter i alla fall.....

Efter jobbet drog vi ut på en lång långis. Knicken och Wilda och deras matte hänkade. bella badade till magen men de andra två filurerna är inte så hugade på vatten så Bella nöjde sig med att gå ned till magen hon också. Hade ingen kamera idag... Vi gick och hundarna busade. Wilda och Bella funkar nu ganska bra ilag.


Spanar in omgivningarna under studsmattan....


Hämtat oss efter utställningen.....och helgen.

Det är en alldeles speciell sorts människor som går på utställning. Flertalet är så klart alldeles normala människor som vill veta hur deras hund ser ut och funkar och uppfödare som i egenskap av just uppfödare måste se till att deras hundar är OK enligt den standard som finns....sen har vi pudelägarna...med risk att få på nöten. Ett ganska kul tankeexpriment är att i tanken jämför en pudel med en varg....vanliga pudlar är väl som vilka hundar som helst men tänk er en utställningsklippt och nytupperad pudel....Inte mycket likhet där inte....Jag tror jag stannar vid den reflektionen angående utställningar och hundar.....


Inser att jag missat middagen. Skyndar nu mot nån form av mat....




 
 
 Anna med Tim

Anna med Tim

27 maj 2008 09:54

Jag måste faktiskt hålla med dig om utställningsfolk (obs..jag har själv ställt ut Tim lite och säger inte att jag är bättre). Det är ganskla kul att man ofta ser så tydligt vilka olika "typer" av männsikor som finns inom vissa raser, ofta ser man ganska många likheter mellan utseendet på hunden och på människan.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

27 maj 2008 10:57

Bellsingen var du e ursnygg! Puss på pannrufset!

 
Tanten

Tanten

27 maj 2008 16:25

Var glad att det inte var en schäferutställning ni var på, där kan man snacka om speciella människor... ;) Tack och lov är det längesedan jag höll på med sådant!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

27 maj 2008 18:36

Matte som fött upp och ställt ut katter säjer att samma fenomen finns där.
Hårdsminkad uppklädd ägare = perser
Möjligen kammad med jeans o jumpadojjor = norsk skogkatt (matte ställde ut såna)
Tack för att du vill ha ett förhållande med mej Bella. Behöver uppmuntran nu när jag får ägna tiden åt att vårda matte

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
molle

molle

27 maj 2008 19:31

Ja kan bara hålla med...
utställningsfolk är ett folk för sej oftast.

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

27 maj 2008 21:09

Håller med malte & Snok. Bella... du är superdupersöt!

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Lena, Moa och Maiko

Lena, Moa och Maiko

27 maj 2008 22:37

Hm... ja, nu ska vi i alla fall få några dagars sommarvärme och man får hoppas att de där kalla fjällvindarna slutar smita igenom till oss!Vi är VÄRDA lite sommar nu, eller hur?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

28 maj 2008 13:12

Rufs-tufs Bella! Du e en söting! Vikolla in bilden med ditt fågelbo igen o den e oslagbar!

 
Ingen bild

Bror Per

28 maj 2008 23:06

Jag tänkte koppla av och läsa om min favoritfyra, men gu vad jag bedrog mig. Inget nytt på dryg 48 tim. Har ni blivit sjuka?

 
Sigge

Sigge

30 maj 2008 13:26

Svamphunden här med murkelinstruktioner.
Rensa svampen, lägg i kastrull och häll på minst dubbelt så mycket vatten som svamp.
Koka i 5 minuter slå bort vattnet och häll på nytt koka i 5 minuter igen.
Alternativt låt dom ligga och torka luftigt i MINST 3 månader blötlägg över natten, koka av en gågn.
Efter avkokning alt torkning är det bara att tillreda som vanligt.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards