Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Hemkommen från dagens övningar.....

Av Gunilla - 25 maj 2008 16:43

Åkte till Sundsvall för att vara med på den stora utställningen redan igår kväll. Käkade lite, var ute och gick lite och hade allmänt mysigt, jag, L, M och Bella. Rod Stewart var i stan så det var massor med folk som satt överallt och lyssnade och trivdes. Jag hade föredragit nån annan som varit där och haft konsert men man kan ju nu inte få allt i livet.


Bodde på Norra Bergets vadrarhem, ett mysigt ställe som dagen till ära var fullproppat med hundar. Bella hade lite jobbigt att hålla koll på vovarna. Halv 6 i morse var det någon som måste moffas på varpå hon höll på att skrämma vettet ur mig.......


Efter morgonbestyr, frukost, packning och ett visst mått av städ drog vi på utställningen. 21 Schappisar var anmälda. I vår grupp (juniortikar) var vi 5 st. Domaren hette Jahn Stääv och efter att han klämt och känt och tittat tyckte han såhär om Bella:

"Feminint huvud som kan utvecklas. Bra skuldra, rygg och kors. Bra bröstkorg. Bra päls. Något hög bak för dagen. Goda rörelser. Bra temprament. Men känner sig något obekväm i ringen."


Japp så det är att träna på det då. Men det finns ju inte ett överflöd av träningstillfällen här så vi gör så gott det går. Vi fick i alla fall en 1:a men kom 4:a av de 4 hundar i gruppen som fick 1:or.


Alla 1:or i gruppen 4 st

1:an hette Oliver Bali och var från Brottby hon fick CK, tvåan var Pralinens Sound of music från Huddinge fick också ett CK, trean hette Spruce-Mountain Corona från Härnösand fick ett HP och så var det vi då på 4:e plats men vi fick inget varken CK eller HP.......men som alla redan förstår är vi ju snyggast och bäst i alla fall!


Så småningom får jag väl nån kläm på detta också och mina fotografer kanske kan få till en och annan skarp bild också....hrmf......


Utställd och trött....


På nåt vis föredrar vi nog detta allihopa vara i skogen och busa!


Det fanns stora hav med vitsippor.


Vistippor är fridlysta i Jämltand men blåsippor är det inte. Men jag vet att på många andra ställen är det tvärt om.


När vi kom hem hoppades det lite studsmatta...

Eller hur det nu var i alla fall så ligger M ganska bekvämt i luften :-)


Vila i luften??


































 
 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

25 maj 2008 18:33

Men stackars Bella! Du ser ju alldeles slut ut; måste vara jättejobbigt att bli "utställd". Kan inte matte "ställa ut dig på bron" eller något annat trevligt ställe? Tacka vet vi skogen!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

molle

25 maj 2008 19:55

jag tycker iallafall att du är snyggast..

 
linda

linda

25 maj 2008 20:55

Vad kul att det gick bra på utställningen, kritiken var ju riktigt bra faktiskt.
ha de bra
Linda och brorsan casper

http://teamlindberg

 
Tanten

Tanten

26 maj 2008 09:57

Grattis till förstapriset! Det är hedersamt att komma hem med ett sådant.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

26 maj 2008 12:30

utställd o söt! i våra ögon var du finast! men det såg ut o ha varit en tuff dag...var det verkligen bara en utställning...

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

26 maj 2008 13:09

Grattis till framgångarna ......
Vi har oxo vart på utställning i helgen men inte orkat redogöra riktigt än på bloggen.
Man måste ju jobba oxo ..........
Nosgos från två trötta lagotto

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

26 maj 2008 21:13

Du var absolut snyggast i ringen! Det såg väl vi...
Vi kommer nog inte åka på någon utställning i sommar. Kanske till Askersund, matte har inte bestämt sig riktigt än.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bella

26 maj 2008 21:28

Jag blir så mallig för alla fina kommentarer. *Tackar och ler blygt*

Bella

 
FoppaLoppa

FoppaLoppa

29 maj 2008 22:22

Ja, du Bella en 1:a är ju ett riktigt fint avelsresultat så håll svansen högt!
Har ni anmält er till handlerkursen med Jannica Wallin?

http://www.foppaloppans.blogg.se

 
Ingen bild

Bella

30 maj 2008 08:32

Hej Foppaloppan
Matte försökte skriva en kommenter på din blogg men det gick inte alls det även om hon var noga med lösenordet.....

Försökte att inte fnissa åt stånghistorian men det gick åt skogen, men snyggingen såg nog ingenting!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards