Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Med vardagen hack i häl......

Av Gunilla - 14 augusti 2008 11:27

Men jag har ingen panik. Efter 6 veckors ledighet kan man nästan inte ha det. Det vore i princip oförskämt i min mening :-) Jag börjar igen på måndag så jag har ett par dagars ledighet kvar.


I måndags skulle vi egentligen ha farit till fjälls och vandrat men regnet gjorde sitt till att vi väntar tills i morgon em. R har börjat jobba idag men det var jag som har legat på aga och vaknat massor med gånger.


Kokat sylt istället. Ungefär 6 kilo hallonsylt som familjen gör sitt bästa för att slafsa i sig snabbt som ögat. (Ja,ja jag gör mitt bästa jag också) Sedan köpte jag 10 kg blåbär som jag fryst in i halvkilospåsar) Gott, gott. Men jag är för slö för att plocka. Andra plockar och rensar istället......Lite som städhjälp ....


Funderar skarpt på att göra slag i saken och anlita någon som kommer hit och städar en gång i veckan. Så sur och grinig som jag är när det är dags. Inte för att jag jämt städar själv men jag avskyr att städa vilket rimmar illa med att jag gillar att ha snyggt och rent omkring mig. Ekvationen går inte riktigt ihop. Tycker att när jag för en gångs skull är ledig ska få vara ledig inte hålla på och städa hela tiden. Det är så vansinnigt trist, samtidigt som  jag blir galen när det ser ut som ett bombnedslag överallt.


I kväll kommer två av mina kollegor hit och vi ska fortsätta vår invigningssvit av altanen. Vi ska grilla. Jag föreslog långkalsonger och Helly hansen för vi ska försöka sitta ute. Vardagsrummet är ockuperat av M & L´s polare. det skulle tydligen tittas på film.  Vi får vackert sitta ute på altane. Tur att vi har tofflor och filtar i massor.


Gjorde chilisalt idag på morgonen. Inspirerat av "barfotaErnst", visst är han väl lite småputtrig att titta på men i små doser. Allt är inte "Skönt" och "Vackert" och "Fantastiskt". Och jag kan inte uppnå samma euroriska tillstånd över en planka eller ett tyg. Men han gjorde en varm potatissallad i nåt av hans sommarprogram som är galet god och den ska serveras till grillköttet.


Mera mat. Har ni ätit rabarberchutney? Jag har och den är så galet god. En granne som fått rabarber av mig gav mig en skål och nu är jag fast. Gjorde mera häromdagen enkelt och vansinnigt gott till fisk, kött, fågel. Ja, man kan förmodligen ha den på allt........ 


Min arm verkar vara lite på bättringsvägen i alla fall så länge jag inte gör så mycket. Att röra hallonsylt var inte bra för då blev det lite ont igen. Jag hoppas att jag kan jobba som jag vill. Jag sitter ju vid en dator hela dagarna. Har smort in mig med hästbalsam och lindat armen.


Just ja, de blev 2:a!! I sin åldersgrupp flickor 94 på Forwardcupen. Superbra jobbat. L hade gjort några mål. Tydligen spelade de dåligt i finalen men motståndet hade varit suveränt så även om de spelat på topp var det tydligen osäkert att de tagit Skövdelaget som vann. Men jag tycker att det var suveränt gjort. Är så stolt så!  De var såklart jättetrötta när de kom hem tidigt på måndagsmorgonen. På tisdagen var det en match igen. Brudarna var stela och trötta men vann i alla fall men jag har nog aldrig sett ett så dåligt spel från dem. De var inte med på noterna alls men de hade helt enkelt lite för mycket spring i benen redan. De var supertrötta hela bunten.


Nästa helg är det Ås-cup ska bli spännande. Då möter de sina ärkerivaler, KD så vi får se hur det går då.......

 
 
Tanten

Tanten

14 augusti 2008 12:34

Skönt att armen är på bättringsvägen! Gratta töserna till den bra placeringen!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

14 augusti 2008 13:00

å hallonsylt va gott! 6 kg...uj uj
å massa annat smått o gott har du gjort.
men inga nyheter om bellsingen...? hoppas hon mår bra o slafspussar till henne!

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

15 augusti 2008 09:45

Mums... för hallonsylt, och blåbär som vi brukar käka i skogen.
Matte blev väldigt nyfiken på rabarberchutney! Kan man möjligen få receptet...? ;-)

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards