Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Gunilla - 30 augusti 2008 19:33

Äntligen har jag tagit mig i kragen och laddat upp lite bilder. Inne på mina från 601-700 bilder nu.....

Faktiskt inte tagit i kameran på flera dagar. Men tänkte uppfyllla ett par löften i alla fall. Först har vi ju detta med fjällbilderna som skulle bli några flera så här kommer några till.


Bella har inte fått varit med på länge och pockar absolut på uppmärksamhet.


Fjällvovve.......


Sötis som knappast ser nåt alls.....


Nybadad vovve men inte lika nybadad husse....


Tre brudar på en sten i fjällvärlden


Så här glad blir man när man fjällvandrar......


Andra helgen som det varit fotboll. Förra helgen var det Ås-cup. M&L's lag vann sin årskull. Denna helg var det också cup Öp-lirscupen, den tog de också hem första priset i för F94. De är så duktiga! I morgon är det match igen men här på Frösön så det är inte så långt. Sen blir det lugnt ett tag hoppas jag.......


Nu till det andra som jag lovat att göra nämligen skirva receptet på den goda Rabarberchutneyn.....


Alltså:

5 hg rabarber

2 hackade röda lökar

2 msk 12% ättika

3/4 dl vatten

Blanda alla ovanstående ingredienser och koka i 10 min


5 dl socker

1 tsk curry (inte fullt en tsk)

1 tsk riven färsk ingefära

2 tsk salt

12 hackade torkade aprikoser

2-3 st hackade röda chilipepparfrukter (skrapa bort kärnorna)

Blanda allt (rabarber och lag) och koka ytterligare 30-40 min


Vill man göra dubbel sats ta ca1 1/2 tsk curry och 4 chilipeppar.


SUPERGOD till allt nästan. Provat till kött, fisk, pasta, korv ,kyckling ja typ allt.....


Idag fyller min bror år Grattis på dig!

























































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards