Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Gunilla - 17 augusti 2008 19:15

Närmare bestämt Storulvån och vandrat. Det är bedövande vackert.

R slutade jobbet vid 1 tiden i fredags och vi var i valet och kavlet om vi skulle åka. Jag hostade och hade lite ont i halsen och likaså R och vi var osäkra på hur väderet sulle bli.

Med facit i hand är jag sååå glad att vi åkte för det blev en fantastisk tur. Ja, M är alldeles nykär och hon muttrade nåt om "helvetesjävlafjällen" men jag tror att hon också tyckte att det var ganska mysigt. Men observera att de har inte mobiltäckning nere i dalen vid Ulvåtjärn så för er som är nykära (och inte på samma ställe) kan det bli lite jobbigt. Högre upp är det täckning så där är det lugnt...Fniss, fniss....


Bron över till fjällvärlden......


Vi gick upp till Ulvåtjärn första dagen. Kom upp, lagade käk och satte upp tältet.


Rätt snygg utsikt från vår bostad... (Tväråklumpen tv och Getryggen  th)


På natten var det frost och ganska svårt att sova men vi har bra grejjor så ingen frös. Bara Bella, så henne lindade jag in i div fleecefiltar och tjocktröjor sedan sov hon gott vidare.


Vi hade fantastiskt väder hela tiden så vi åt frukost på "altanen"..... Bella snokar omkring och undrar om vi inte snart ska tappa nåt.....


På lördagen gick vi upp till Blåhammaren. aldrig varit där så det var kul. En tripp på ca 6 km, uppför hela tiden men vi lämnade det mesta av packningen vid tältet.

 

Det är så vansinnigt vackert. det är Sylarna som är i bakgrunden


Massor med fjällbäckar där det bara är att fylla på vattenflaskorna och dricka direkt, kallt och jättegott!


När vi varit uppe på Blåhammaren en stund gick vi 6 km tillbaka men ddå var det bara nedför så det tog väl ungefär halva tiden.


Vårt vadarställe vid Ulvåtjärn


Jag hade bara 6 bilder kvar och jag måste fixa nya. Nu ska R nödvändigtvis ha datorn vilket innebär att jag får visa mera fina fjäll, Bellor, renar och sånt sen.....



































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards