Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Gunilla - 9 augusti 2008 12:07

Gjorde en repa i trädgården med kameran häromdagen. Blomprakten är öronbedövande om den nu kan vara det.......Tyvärr har ju den riktiga värmen flytt sin kos och det har regnat ganska mycket men ibland blixtrar det till och blir fint igen. Då skyndar jag mig ut och lägger mig med näsan i vädret och bara myser i värmen.


Mina fantastiska Lichterloh-rosor som vrålblommar......


Stora klasar bildar de....


Stilstudie av Lichterloh

Planterat krasse och luktärtor i ett stort kopparkärl spm står på en gammal stubbe


Sprakande färger


Lite luktärtor


Krasse....


Rabatten som vi har ovanför huset den rymmer både det ena och det andra....väldigt mycket av det andra men jag har varit där och rensat lite när andan fallit på....


Snygg daglilja


Kruka med Blå hänglobelia och röda petunier gillar jag


Gillar jag också.....


Häromdagen kom David och hans mamma förbi. Min gudson var lite blyg i början men med lite jordgubbar och kaninkikning försvann det och vi blev polare på riktigt. Min kusin (hans mamma) och hennes familj bor inte här i stan så vi ses inte så ofta Men det är väldigt kul när vi gör det!


David i egen hög person!


Hämtat mina nya brillor nu och de blev så fina så. Är verkligen nöjd.


Bellas tassar mår bra igen och vi har fått tillbaka den vanliga knäppa glada hunden som vi brukar ha. Hon är lite mallig för hennes mamma blev 4:e bästa tik på rasspecialen som var förra helgen. Grattis Zebran!

Min arm är lite bättre. Fått hästlinement av min mamma men jag är slö och har inte smort som jag ska (flåt mor).


Nu snart ska jag försöka få med mig R för att åka till Lit där står nämligen Romzon tror jag han heter. En häst som jag förmodligen ska börja rida. Den förra som jag hade på gång blev det inget av alls. Hon hörde inte av sig nåt mera och när jag ringde var det tjorv sa hon och hon skulle höra av sig. Det var 14 dagar sedan så jag fattade vinkten och sökte vidare.....


M & L är i Örebro och spelar fotboll. De vann två av sina tre matcher i går och den tredje blev oavgjord. I går kväll hade det varit disco. Varmt men roligt var omdömet. De kommer hem sent på söndag kväll eller tidigt på måndag. F började jobba på en fritidsgård i måndags och det verkar som om det funkar bra.


Såg ni invigningen igår? Makalöst häftig men vilket spel för galleiet. Följt diverse program bla dokumentärer på den mycket intressanta kanal 8 ang Kina och OS. Det är många, många som fått stryka på foten för att Kina ska kunna visa upp en perfekt fasad utåt. Tror att det är bra att man tänker lite då och då på det under spelets gång inte svälja all "Vi har det så bra" propaganda med hull och hår......


Nu säger min arm "aj" så nu ska jag göra nåt annat en stund......


Hittade detta håriga i soffan häromdagen...


En liten lus??































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards