Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Om jag inte har helt fel så.....

Av Gunilla - 29 februari 2008 16:48

är det fredag igen!

Jamenar detta är ju larvigt det var ju fredag..... typ i går..... denna vecka har gått så läskigt fort så jag har lixom inte alls hunnit med.


Det har ömsom regnat och ömsom vrålsnöat här. I onsdagskväll när jag kom hem från Köpenhamn hade hela Frösön bäddats in i ytterligare ett lager alldeles vit snö. Härligt men nu får det ta och bestämma sig :-).


Var ute på en härlig bustur med Bellas polare i lördags...det var lek och spring och megabus hela tiden.

Bella, Knicken och Kajsa som snackar ihop sig inför fortsatt bus....


En vallhunds dilemma.....

Det är ju vansinnigt jobbigt när man som Bella måste ha koll på allt samtidigt och alla far som yra höns. Bäst att lägga sig platt soch sondera terrängen.


Men brydderiet varar aldrig speciellt länge utan hon kastar sig in glatt i leken igen....

Bella Knicken och Kajsa i en stor hög hund......


Nästa vecka ska jag hinna med Kalmar några dagar. Det är ganska skönt att inte vara hemma när alla bara går omkring och är sportlovslediga utom jag. Jag har en förmåga att tycka EXTEREMT synd om mig själv och alla gör sitt bästa för att hälla salt i mitt vidöppna inte-vara-ledighets-sår.....


Men jag hoppas att de får kanonväder. I morse gick temperaturen från att vara - 9 grader kallt kl 8 på morgonen till att vara ungefär en halv grad varmt mitt på dan....Man får hålla i sig för att hinna med.


Igår var det hoppning på ridningen. Det gick uruselt. Tyvärr börjar vi vara lite väl många i gruppen vi är 10 stycken som vår lärare ska hålla ett öga på och det är svårt. I helgen ska jag förhoppningsvis rida Pilen igen. Nu tror jag att skor, hö och allt annat som varit förhinder ska vara på plats..:-)


Snart är det middag och en välförtjänt slapparkväll ska snart ta sin början. Och om ett par minuter är det måndag igen.....












 
 
Ingen bild

malte o snok

1 mars 2008 08:24

Å va kul o ses igen!! /varma tassar malte o snoken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards