Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Gunilla - 10 februari 2008 17:07

förmodligen med en påse chips och dricka (i sann GI -anda som vanligt). En polare ringde och undrade om jag ville jobba i det stora "tältet" som är uppbyggt för WM. Det står mitt på stortorget och är i två våningar. Middag för över 350 pers och ont om folk......

Nja, ehh äh OK gjorde mig klar på 20 minuter och åkte dit sedan gick jag i ungefär 7 timmar. Jag vet inte ens vad jag får betalt men det är ganska kul att rycka in i servisen ibland. Men det var tjorvigt ordnat så vi fick slita hund men de allra flesta gästerna verkade tycka att det var bra. Patriks Combo förgyllde kvällen. En lokal förmåga opch en väldigt bra sådan.


I morse var det dags för min lektion. Halv 11 var jag där. Jag ryktade och gjorde i ordning Pilen som han heter. Det är rätt härligt att göra det för man lär sig hur hästen funkar. Rider först på lektionerna som jag har på torsdagar också och får alltid göra iordning hästen innan lektionen. Gillar det jag.


Det gick så bra men det är så jobbigt. Orkade sådär en 50 minuter sen var jag slut. Benen kommer att ha träningsvärk i morgon! Ska dit i helgen igen. Härligt att det börjar vara ljust ute nu då kan jag rida även mitt i veckorna. Mina nya ridstövlar var fantastiskt sköna och varma. Ett riktigt fynd :-).



Hemma igen tog jag och R en långis med Bella. Ont i mina välgådda ben men skönt. Kanonhärligt väder med solsken och bara nån minusgrad eller kanske var det på noll.....


Nu har L gjort hemmagjord pizza. M kom hem från fotbollen för en liten stund sedan de hade blivit 8:a tror jag men det hade varit jättekul!


Mot pizzan......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards