Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Gunilla - 21 februari 2008 21:39

Vi har inrättat eller i alla fall har Bella inrättat ett kanintvätteri här i huset. Jag har tidigare nämnt att vi även har två kaniner i hushållet. En social och en superosocial. Den sociala heter Iriz och är en snart 3-årig dvärgvädurshona. Hon och hennes kastrerade son bor i samma bur och bara älskar varandra.. Det har inte samma glöd i sitt förhållande till Bella....


Iriz som är en väldigt tuff madame är den som bestämmer alla kategorier här hemma. Hon talar om för Bella var skåpet ska stå och med en välriktad spark sopar hon till Bella på nosen och får Bella att sluta nosa, tvätta eller helt enkelt coola ned sig. När hon blir riktigt less går hon helt enkelt in i buren igen och åter lite hö. Hö är nåt som Bella tycker är väldigt smarrig. Hon tar sig en hötuss och springer alldeles höig om nosen därifrån för att inte hon ska få höra bannor av mig (som med bestämdhet vet att hon faktiskt inte är en kanin....) Jag försöker också med jämna mellanrum förklara för Bella, att hon inte är någon kanin men eftersom hon befinner sig i trotsåldern så bryr hon sig på äkta tonårsmaner inte ett smack om att hon inte är kanin utan mumsar glatt vidare....  


Nu ska vi kvällspinka, Bella och jag. Bella gör det ute......... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards