Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Snöig och kall vecka

Av Gunilla - 24 januari 2008 20:45

I går hade vi -11 grader här. Det biter lite väl men det är samtidigt väldigt mysigt att vara ute då. Jag och M var som vanligt ute på en lånigs med Bella och vi klädde oss som för färd till Nordpolen. När det är så kallt och så mycket snö är det så tyst. Nästan som en bedövande tystnad. Alldeles mörkt och tyst....


Var i Piteå måndag och tisdag. En mysig stad tycker jag. Det blev inte så mycket travande runt i stan men människorna är glada och trevliga och det räcker långt. Mitt nya projekt har dragit igång nu eller jag kanske ska säga har jag dragit igång nu.


Har tagit på mig att skriva ihop och hålla utbildning i CUIKA och i DMAIC. Ja, jag har heller ingen riktig koll på vad det är ännu men jag tycker ju att det är så kul att göra nya saker så jag har börjat nysta och gräva och faktiskt skriva ihop lite smått och gott. Det är bra att sno i alla fall om det man snor är bra. Men det är usch och fy att sno rakt av man måste stuka till det på sitt vis först och det är det jag håller på att göra.......


Har varit och ridit idag. Hade Taxinne hon är alldeles underbar att rida. Hon låg i sin box när jag kom så vi fick ju lov att gosa och kelas en lång stund innan hon var tvungen att resa sig upp så jag kunde börja fixa i ordning fröken. Det enda hon avskyr som pesten är när man kommer med sadeln och ska dra sadelgjorden. Då åker öronen bakåt och hon ser ut som ett monster....Men det lösen jag genom att dra ut sadelgjorden på yttersta hålen på båda sidorna och bara spänna den så den inte trillar av. Taxinne är nöjd och då är jag förstås nöjd. Det är så härligt för jag är faktiskt inte längre rädd när jag rider. Jag har fortfarande stor respekt för hästar men jag sitter inte som på nålar. Det kan ju ha att göra med att jag har mycket bättre balans och faktiskt lärt mig massor under den tid jag ridit. Det är fortfarande lika kul och lika jobbigt.


Jag är såååå sugen på att bli medryttare men jag besinnar mig och tänker att jag förmodligen inte skulle ha tid men vi får väl se såsmåningom kanske. Jag har ju en ivrig kandidat och påhejjare i M. Hon skulle mer än gärna hjälpa mig.


Fångade denna varelse på bild idag. Det var hårigt och slött och låg upp-och-ned på vår säng.....


Favvisställningen. Benen i vädret. Kanske ska tillägga att nosen är till höger i bild :-)


När hon legat sådär en stund bytte hon ställning och såg ut så här söt en stund....

Bellabus......


Det är fredag i morgon och snart slut på j....a januari......

Jag är så trött på mornarna så attjag bara vill skrika men det finns nog en ljusning därframme. Funkar hyfsat då jag jobbat hemifrån ett par dagar.


Vårt lås till ytterdörren har helt ballat ur och måste lirkas med för att låsvredet ska kunna vridas. Det lever sitt egna lilla liv så när jag kunde tog vi det säkra före det osäkra och jag har jobbat hemifrån. Det blir nog det i morgon också. I helgen ska låset bytas ut. Vårt nya hela lås ligger och otåligt väntar på att få börja jobba......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards