Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Gunilla - 30 januari 2008 16:49

skall i sann GI anda inmundigas efter Panängen och fullkornsbulgurn är det tänkt. Varit på världens bästa Tages och handlat......

Käkade kåldolmar idag till lunch. Det måste vara den maträtt som fått utstå mest spe och ovett och som förtjänar det minst. Min svärmor lagar fantastiska kåldolmar! Åt det på en lunchrestaurang för ett att sedan och lovade mig att aldrig äta andra hennes men idag bröt jag, som tur var det löftet. Dessa var delikata! Nog nu om mitt kåldolmssvamlande.


Räknaren måste ha fått spatt, igår hade jag just slagit personligt rekord i antal som ville se vad jag hade för mig, nåt med 580 st på en månad. Idag när jag har kollat har den siffran helt plötsligt hoppat upp till närmare 900......Kan nog inte stämma, i så fall kan jag ju bli mallig om det verkligen är så många unika besökare som är beredda att lägga ned sin tid och läsa mitt svammel. Då ber jag bara allra ödmjukast att få tacka för er tid!


Vi talade om att vara blyg idag på lunchen. Jag har varit väldigt blyg när jag var yngre. Hade väl med att göra att jag var bästa kompis med skolans snyggaste tjej.....Alla tittade på henne och ingen på mig. Och var det någon som någongång tittade trodde jag naturligtvis att det var efter någon annan. Jag rodnade och fick svettiga handflator. Jobbigt det där! Jag tror nog fortfarande att jag är blyg men jag uppfattas förmodligen inte som det ett dyft blyg alls.....Är förmodligen för nyfiken för att kunna vara blyg fullt ut så jag kör, blundar och ser vad som händer. Oftast händer ingenting eller bara bra saker. Blygsel kanske inte heller passar på en 42:årig vansinnigt pratsam tant......:-) Kan vara så att jag är "smygblyg" :-)


Rodnar gör jag ibland men det skiter jag i. Blir svettig om handflatorna blir jag ibland men det skiter jag också i. Det är ganska skönt att vara "vuxen". Det går fantastiskt bra att tycka, tänka och känna precis vad man vill och faktiskt inte bry sig om vad andra tycker. Stackars alla unga tjejer (naturligtvis inte alla) som har blivit pådyvlade vissa förutbestämda åsiker om hur saker och ting ska vara. Jag avskyr liderligt vecko Revyn och andra skittidningar för unga tjejer som talar om för tjejerna hur de ska vara, klä sig tycka känna och, ja allt..... Jag kommer inte att köpa dessa tidningar till mina tjejer. (Ja, ja nu dyvlade jag på dem min åsikt ang den skitblaskan, har aldrig sagt att jag är speciellt konsekvent.....)


Snart är det nog mat och efter det hägrar semlan....gärna med varm mjölk till á la hetvägg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards