Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Får nu skynda mig att blogga....

Av Gunilla - 20 januari 2008 18:17

Sitter nämligen och bloggar på en nåder. R´s j...a WoW är nämligen mycket viktigare än mitt bloggande....morrrr. Jag är alltså inte sams med WoW ännu och kommer förmodligen aldrig att blir det heller. Upprörd kan man nog säga istället.


Kanonväder har det varit idag. Vi har gått ut och gått ett par timmar på prommis. Gick ned till sjön och gick på isen så mysigt så. Vi hittade en massa bus...

 

Bl a ett snöigt monster....


Det är massor av snö nu igen och ganska kallt. Vi tycker att det är härligt. Det vara M som hänkade, det brukar vara hon som gör det och vi har så mysigt när vi går ut med Bella tillsammans. Det blir vår stund.


M och Bella posar...


Tog lite uteståbilder på monster...

 Från ena sidan....


Och så från den andra:

Hon vet inte riktig ännu vilken som är hennes bästa sida :-) Förmodligen båda två....


 Det finns en pir som man kan hoppa upp på och står och kolla ut ifrån.

Bella spanar ut över nejden....


M M ville också sitta på piren och dingla med benen


Utsikt:

 Storsjön i vinterskrud


Hittade ett ensamt nedfallet träd som gjorde sig snyggt i vinterkläder

Träd som man kan hoppa över och busa i och vid


 

Eftersom nosen konstant befinner sig i eller under snön blir den alldeles vit efter en liten stund. Det finns faktiskt ett par fina pepparkaksögon där någonstans....



Passar på att lägga in lite rörliga alldeles nytagna bilder på snögubbarna också...









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards