Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

Födelsedagen avklarad.....

Av Gunilla - 15 juli 2007 09:05

Fyllde massor av år igår, igen...... förmodligen har hag kommit till stadiet där jag nu vid varje förelsedag firar min 29:e.... dvs fyllde alltså 29 i går igen :-)

Fick en bok av min kära familj. Den senaste Camilla Läckberg, Tyskungen,  som jag ska sätta tänderna i. Idag är det perfekt väder för det. Regn och rusk. I morgon börjar min andra semestervecka, denna har gått rysligt fort och vi har inte gjort något alls bara varit.

Häromdagen tog jag itu med tistelodlingen faktiskt.


Före "The Termination"

Det är inte mycket annat än just tistlar......

Efter "The Termination", dvs T2..... hehe

Fram kom lite med betoning på lite spetiga rödbetor, massor med rädisor som är jättegoda...sockerärtor och lite kålrot. Inte mycket men vi får väl se hur de artar sig. Som sagt jag gillar inte att förvalta saker..... det är roligare att starta upp och så och så. Men nu ska det bli grönsaker. Växthuset däremot, är jättefint. Gurkor och tomater och kryddor. Redan ätit flera kanongoda gurkor.


Rensade jordgubbslandet och satte för nät där också så nu plockar vi snart en massa gubbar där, har plockat lite redan och de är också supergoda.


Bella blev 14 veckor i går, en stor tjej som faktiskt inte pinkat inne på flera dagar.....men i morse blev det en pöl på golvet men annars var det länge sedan nu. ser en ljusning i pinkeriet. Vägde henne häromdagen och det var på 7,5 kilo! Hon växer damen. Ska kolla hur hög fröken är också men det lilla livet har en viss förmåga att inte sitta stilla mera än ca 1,2 sekunder i taget förutom då hon sover och det gör hon oftast på rygg  och då är det inte helt enkelt att mäta... :-)


En regnig kväll.....


Tycker fortfarande att hon är ganska söt...... :-)


Funderar på att titta på någon film. R sover fortfarande, F är inte hemma och M & L sover också sött.


F har varit så härlig nu några dagar jätteglad och bara mysig. Det svänger verkligen fort men jag tackar och tar emot när tillfälle ges.

 
 
Jessica

Jessica

15 juli 2007 11:45

Så här gör jag när jag mäter bångstyriga valpar: ställ henne mot nåt, ex kylskåpet. Lägg en blyertspenna på skulderbladet och rita av. Sen mäter du där istället för på hunden! Lättplätt! ;-) Billy väger 9,3 och mätte 35 cm förra veckan. Misstänker att han är släkt med dinosaurierna?!?

http://www.aintsaints.com

 
Ingen bild

Gunilla

15 juli 2007 12:20

Hej Jessica
Tack för tipset. Jag ska prova det på damen här. 9,3!! Äter han jämt :-) den lille mannen....
Må så gott
Gunilla

 
Ingen bild

Sara

16 juli 2007 13:08

Grattis i efterskott!!! Missade som vanligt, men flaggan var hissad iallafall :-).
Kram Sara

 
Ingen bild

Gunilla

18 juli 2007 00:43

Tack Sara
Flaggan och hälsningen värmde. Ja, jag var ju faktiskt före Vickan så det måste vara mig alla flaggar för......

Kom förbi och fika och titta på monstret som växer så det knakar!

Kram tebaks

Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards