Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Gunilla - 8 juli 2007 08:47

strida strömmar ute och nedför rutorna. Men på tv har de sagt att "i ett stråk från Sundsvall och upp till Östersund" var det tydligen vansinnigt torrt. Min semester har börjat (eller rättare sagt börjar på måndag) så det är klart att vädergudarna måste göra något åt torrheten just nu......

Spelar inte så stor roll egentligen jag har sovit mig igenom fredagskvällen med lite avbrott för 2 fotbollsmatcher.. Den ena vann de och sen var det semifinalen som de tyvärr förlorade med 3-2. Gråt och lid och tandagnisslan följde i förlustens spår. De är ju så ovana att torska. Men de kom 3:a bland 28 lag i samma åldersklass så jag tycker att de gjorde ett kanonjobb.


Gårdagen tilbringade jag också i horisontellt läge så galet trött men sedan piggnade jag till lagom för att ge bottenplanet en duvning. Ingen lek så mycket grejjer som får fötter och placerar sig på sååå underliga ställen. Själv kommer jag inte riktigt ihåg att jag placerat allt där jag hittade det.. i skrivande stund har vi två bonusbarn.

"Den långe i källarens" tjej är också här men de bahagade inte sova hemma i natt utan huserar någonstans på "annersia" = Andra sidan Storsjön i ett stort fint hus hos en kompis till F. Jämtska är ett bra språk allt ryms liksom i ett ord.... :-)


Bella hon intar allt som oftast sin favorit pose , nämligen denna:

Bella visar gärna sin fina mage


Hon är så fantastiskt härlig. Förklarade henne för någon som en blandning mellan nallebjörn och krokodil och jag tror att den förklaringen stämmer ganska på pricken.


I natt slapp hon vara i sin bur. Vi stängde sovrumsdörren och lät henne sova i sin Biabädd som hon inte ens tittat åt tidigare. Vaknade till några gånger i natt och såg henne ligga på rygg i sin bädd och se sådär avslappad ut som hon är expert på. Jasg fick sova till kl 8 i morse! Hon ska absolut få sova utan bur för det klarar hon galant nu. Inte en golvpinkning på hela natten! Duktig tjej!


Bella i sin bädd


Jag klippte håret på tassarna lite igår också. Hennes stora håriga fötter är väldigt bra på att bli blöta och skitiga i regnet. Nu har hon mörkt, mörkt grå tassar i stället för vita......så snyggt så. Baktassarna ska klippas i dag då två var absoluta limiten för igår.


Så galet söt

Hon har vuxit massor. Jag ska väga fröken idag så får vi se vad hon väger sist var det 6,4 kg mot de 5,5 kg som hon vägde när jag hämtade henne.


Jag börjar bli sugen på frukost men huset ligger fotfarande fullständigt öde.....










Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards