Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Gunilla - 1 juli 2007 19:20

Precis tittat klart på Raskens och jag vet ingen människa som lider så trovärdigt på film som Raskens Ida. Och hon lider HELA tiden.


Var på expo Norr idag och precis som jag trodde var där inte så mycket att se. Köpte lite Årebröd och något medel som är jättebra för hällar och diskbänkar. Haft det förrut så jag vet att det faktiskt funkar.


Bella hänkade förståss. Hon älskar alla hela tiden. Hon är så social och glad. Hon blir överlycklig om någon pratar med henne. På gott och ont antar jag men vi får väl se hur det blir. Jag tycker att det känns skönt att hon är glad i folk. Den mesta kärvänligheten ger sig väl med tiden men det vore hemskt om hon var skräckslagen hela tiden för allt. Hon tillhör Iriz kategori dvs supersocial till skillnad mot hennes kaninkompis Våfflan som är raka motsatsen.

Fröken har en förkärlek för att ligga på rygg. Gärna tryckt mot en vägg eller mot ett stolsben eller något annat man kan ligga dikt an emot.


Talade om film i morse, en film som man inte behöver se är The Contract med Morgan Freeman, jag gillar honom egentligen så han var väl behållningen i denna film också men han ska vara snäll och inte spela skurk. Onödig film helt enkelt.


Den långe var hem en sväng, duschade, tjatade om pengar, faktiskt åt middag med oss för första gången på hela veckan, talade om att han och en kompis skulle flytta till en egen lägenhet och så drog han iväg för att sova hos en polare i natt också. Nästan så att han växer mellan gångerna jag ser honom.

Kommer inte ihåg om jag var borta mycket i den åldern men förmodligen så ville inte jag heller sitta hemma och häcka. Men han berättade för mig häromdagen att jag inte alls kan ha varit 16 år någongång och om jag till trots varit det så var det helt olika hur det är nu och hur det var på stenåldern då jag var 16 år. Själv tycker jag faktiskt att det inte var så länge sedan men jag är ju såååå gammal så jag kommer förmodligen inte ihåg hur länge sedan det egentligen var......


Nu ska jag snart gå ned och ge Bella käk.


Varit snäll med tistlarna idag så de står kvar i landet jag var bara nere och hotade dem lite.... Man ser inte det som jag faktiskt sått där men jag är på väg snart.....typ i morron kanske.

Av Gunilla - 1 juli 2007 08:06

försiktigt pip. Så nu är vi nypinkade och nyätna och gör vårt bästa för att väcka husse med världens kuligaste sak som piper riktigt mycket.


Kanonväder ute! Här uppe har vi inte haft så eländigt regnigt jag tänker då naturligtvis på vilka översvämningar som varit i södra delen av vårt avlånga land. Men det är väl för att vi är så högt upp *fniss*.


I går på canal + var en av mina favvisfilmer "The fastest indian in the world" med Anthony Hopkins. På svenska tror jag den heter nåt töntigt som "Motorolja och citronträd" en riktig måbrafilm som jag bara blir glad när jag ser. Se den även om den svenska titeln är töntig.


Börjat ångra mig vad beträffar den planerade tistelutrotningen idag men jag ska nog ha mig en liten dust i alla fall med dom.


I morgon kommer M & L hem från Hölic. Jag längtar efter de små fröknarna.  Det är ju så tomt!  Deras två kompisar som de har varit hos i Hölic, ska vara här en vecka eftersom det är Storsjökuppen i stan, en fotbollstävling. Laget som de spelar i är mycket lovande enligt alla experter. De har inte förlorat en match på hela säsongen. Jag tror de spelat oavgjort i en eller ett par matcher.  De kanske skulle behöva lite stryk för att inte bli kaxiga.....


M spelar back och L är på varierande positioner där framme. Hon gör massor med mål det lilla livet.


Jobbar min sista vecka till veckan. Känner att jag är sliten nu så det ska bli alldeles underbart med semester. SEX veckor. Nästan så där länge så jag börjar klättra på väggarna :-) Så skönt!

På den tiden är planen att Bella ska bli helt rumsren och att hon kan vara ensam hemma utan att bli ledsen. Vi har börja träna så smått redan nu. Nu gillar hon att åka bil. Vi har en bilbur som hon åkt i hela tiden. Från början skrek fröken och klagade högljutt, nu lägger hon sig lugnt ned och tycker att det är helt OK att åka bil, duktig tjej.

Idag är det sista dan av Expo Norr, ska nog gå och kolla läget. Det brukar vara exakt samma sak varje år och när man kliver ut genom grindaerna konstaterar man just det också. Exakt som i fjol och man går dit varje år i alla fall..........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards