Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

Hej igen......

Av Gunilla - 7 juni 2008 13:15

Om jag varit flitig som en myra hade jag uppdaterat och inte låtit er gå och undra var jag och Bella tagit vägen.....Vi har det jättebra och har bara haft ett litet bloggsvack.


Månadagen inleddes visserligen väldigt sorgligt med att gamle Orren nu finns i hästhimlen. Men allt hade gått snabbt och han hade förmodligen inte ens vetat vad som var på gång.


Ramlat av för första gången på väldigt länge. Red igen två lektioner på Tanne i början av veckan. Red först en lektion på grusplanen utanför stallet och nästa lektion blev det att rida ut i skogen. Härligt och hästarna var taggade......Charlie som jag red, kutade åt ett håll och jag åt ett annat och så drattade jag i backen oj, aj.....Men jag gjorde faktiskt inte illa mig nåt alls. Eller rättare sagt, jag kände av foten efter ett tag men drattandet  gick ju så fort så jag vet inte om ontet kom för att jag drattade i backen eller om jag hade gjort något annat innan.......


Nu har ju jag och Bella börjat i Agility! Så kul! L var med och tog lite bilder. Dom tänker jag inte visa för jag ser ut som en prickig gris på allihopa......GI igen om ett tag....eller nåt annat i den stilen.....bör göras....nu....eller kanske igår.....Bella var jätteduktig lärde sig att trampa tassen på ett lock och hoppade hinder. Vi har tränat hemma också så nu är hon en stjärna på på det.


Red på onsdagen också och när jag ridit färdigt min lektion provred jag på min nya medryttarhäst, Narr. En väldigt snygg nordsvensk med galet lång man och massa hovskägg. Han är inte alls lika skolad som Orren var men härlig att rida ändå. Travade lite och skrittade runt lite på planen utanför stallet. Väldigt mjuk i traven, gick utan problem att sitta ned på honom i trav, jag som brukar fara som en vante...:(ja liten och liten..... :-)


Torsdag var det ju student. Brorsans äldsta grabb tog studenten så vi firade honom rejält innan det var dags för M & L att skjutsas till fotboll. De skulle möta Mysjö-Oviken. Matchen vanns av våra tjejer med 4-3. Hurra!


När vi åkte hem ringde Knickens matte. De satt på en pub i stan och tyckte att vi skulle hänka...Såklart vi gjorde, och så galet fint väder som det har varit, gör ju att det inte går att vara inne.

Var ute och rullade hatt till långt fram på småtimmarna. Roligt men såklart ganska mycket fylla då staden invaderats av alla glada och lyckliga studenter. Det var ju inte bara studenter i ärlighetens namn, alla andra var också sugna  på att se lite folk och bara mysa i det vackra vädret.


Haft hand om Narr denna helg. Inte ridit nåt ännu för det har ju varit så himla varmt. I morse hade jag hand om utsläppet. Det började med att en häst smet för mig och att jag stoppade in en annan i fel hage........ Men jag lär mig nog jag också. (Jag fick tag i smitarn och den andra hästen flyttade jag till rätt hage)


Varit ute på gården och grejjat på eftermiddagen. Flyttat på lite rosbuskar och på en  klematis. Efter midsommar ska ju altanbygget sätta igång så vi måste ju flytta undan sånt ur  rabatten som ska vara kvar.


Nu ska jag gå ut i värmen igen och kanske uppdaterar jag med några nya bilder lite senare ikväll om andan faller på. Ska dra upp till satllet senare idag oc idag ska vi rida. M är så sugen att prova men jag vill nog prova och se hur Narr är innan jag låter henne provrida....... Men en intensiv tjatkampanj har inletts så  det är ganska svårt att missa vad det är hon vill...



 
 
Ingen bild

malte o snokas

7 juni 2008 21:56

ja det förstod vi väl att bellsingen skulle vara fena på agility! va kul! hon som flyger som en liten fågel över hinder! lycka till nu!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

7 juni 2008 22:02

Nä, vad tråkigt med Orren. Alltid svårt att mista en kär kompis
Ulla & Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas me matte

9 juni 2008 11:06

ja det glömde vi ju skriva...va tråkigt med orren! o vilken tur att du inte slog dig mer än i baken när du dratta av!

 
Sara G

Sara G

9 juni 2008 21:13

Hej svejs! Nu har jag hittat hit på riktigt och tänkte mest säga hej i kommentaren också så du vet att jag är här o snokar lite. Vilken underbart söt vovve du har. Verkar så himla pigg o glad utifrån det jag läst. Ta hand om dig där uppe... Hoppas qpr rullar på i Växjö nu utan mig ;-)

Kram Sara G

http://www.metrobloggen.se/quesera

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

10 juni 2008 21:34

Mycket info på en gång .......
Agility är ju bara såååå skoj, Lycka Till Bellsingen!!!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

10 juni 2008 22:15

oj vad massa ni hittat på. Jättekul med agility, hoppas på bilder sen...

Tråkigt med Orren :( Hoppas i alla fall att ni kommer trivas ihop med nästa häst.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

11 juni 2008 18:54

Ja tack Bella skicka hit allt regn du bara kan hitta.
Här är torrt och åter torrt.
Måste ha regn till spagropar, bäckar och all kommande svamp

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

taxbröderna

13 juni 2008 11:36

bellsingen var e du nu då bellsingen, nu kräver vi minst två nytagna helfigursfoton på dig sen sist!! vi saknar vårans bella!/taxbröderna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards