Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Gunilla - 28 juni 2008 10:05

Är verkligen semestersugen nu. Jag vill, jag vill, jag vill....... Alla som bor i detta hushåll förutom jag har haft semester sedan en dryg vecka och en del ännu längre.

Har jobbat på jobbet på förmiddagarna och sedan åkt hem och ätit lunch för att sedan sitta vid köksbordet och jobbat. Funkat fint.. ....


Utanför köksfönstret har jag sett progressen med altanen.


Så här såg det ut i början av veckan......dvs ingen altan alls


Men nu har det gräfts, grusats, lagts bärlina och golvreglar till vår altan som kommer att bli ja, ....förmodligen Sveriges snyggaste nu då...:-). De har faktiskt satt upp stolpar också mendessa sjka dokumenteras senare.....


Den blir stor och härlig!

Inbyggd  (nästa sommar inglasad) på hälften ungefär och närmast hitåt blir ett stort och maffigt soldäck.


Vad tusan är det som händer????? Kan ni sitta stilla och göra ert jobb dvs umgås och bara ägna all tid till mig! Altaner, pyttsan tror jag på när jag ser det. Går det att äta......?


Jaa, nån leker med mig!


 

Grejjor överallt! Stökigt att bygga altan


Hon som hade Pilen, hästen som blev halt och som jag red i vintras hörde av sig tidigare i veckan. I onsdags var jag där och fick mig en lektion. Det var kul han är en härlig häst. Men jag kände att det var länge sedan jag RED, red. Ska nog fortsätta åka dit lite då och då. Narr har jag hand om denna helg men han går på bete så det är inte så mycket att göra förutom titta till. Han är ju lite tunn så han får äta upp sig lite....:-). I morgon ska vi nog ta en sväng i skogen han och jag i alla fall.


Här är mitt smultronställe.....


Och det är ju beläget ganska nära som tur är... Mitt växthus! I like.


I år blir det tomater, gurka och zuccini och en massa kryddor. Har en vinranka stående i växthuset som blommar just nu. Oansenliga blommor (om det nu är blommar den gör) men jag hoppas att det blir lite druvor på den

i år.


Tomaterna är på väg. Detta är "Moneymaker"

Miljoner Bellor?? Rosa (och röda) tycker jag är fina......

........men jag har ju en viss förkärlek för den svarta-grå-vita sorten :-)


Nu ska dagen börja... Tänkte gå på mässan som pågår nu. ExpoNorr heter den. Ungefär samma sak varje år och mest en massa saker som jag inte behöver men det är ju kul att kolla......och så var det tal om någon begagnat affär som absolut skulle besökas och göras fynd i....

Vi ses när vi hörs!







































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards