Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Mulen söndagsmorgon

Av Gunilla - 29 april 2007 10:59

"Och på söndag blir det fantastiskt väder med 37 grader" Ja, i och i trakten omkring Stockholm och neröver ja....Typ halva Sverige räknas lixom inte.......Kände att jag surade ur lite nu. Här är det molningt visserligen inte varken regnar eller snöar det men det är sådär kallt och ruggigt i alla fall. Jag ville ju vara ute på gården i strålande sol och lägga koskit (inhandlad på Granngården igår)på landet, lägga på nåt bra gräsmatteförbättringsmedel som "Går att använda i alla väder" (också inhandlat på Granngården igår)och bara gå omkring och grejja. Var ute och sprang en sväng igår, ganska skönt. Lånade en av mina döttrars mp3 med radio när jag sprang, min Ipod är urladdad och laddarn på jobbet förståss. Bytte batterier 128 gånger och fick  alla fall springa sista biten utan ljud. Vi har köpt så många uppladdningsbara batterier som ligger på väldigt många bra ställen och som numera är totalt omöjliga att hitta och råkar man glad i hågen hitta är de naturligtvis urladdade. Ladda batterier är väldigt jobbigt nämligen har jag märkt..:-). Ska snart ut och springa igen. Jag och R var på krogen igår för första gången på länge och det var riktigt kul. Träffade en massa folk som jag inte sett på länge. Vi körde bil in så jag ska springa och hämta bilen är planen. Sen var det ju det där med krattningen och påtningen. R ser lagom upplagd ut för att ut och påta..... Det finns förresten lite drygt 4 kilo mindre av mig nu. Har börjat äta "riktig" mat igen. Jag åt varmrökt lax äntligen och det var så galet gott. Det och en stor sallad med rödlök, tomater, paprika, gurka, solrosfrön olika sorters sallader dvs en massa gott jox toppat med lite olivolja och balsamvinäger såååå gott :-). I fredags var jag och ett par kollegor ute och käkade. Mina barn tittade förundrat på mig när jag kom hem och jag sa att jag ätit en soppa. "Man kan väl inte äta soppa när man går ut och äter" sa de i kör. Men det kunde man och den var jättegod! R blev litesmåsur när jag kom hem. Jag kom nämligen hem för tidigt för att ha "gått ut". Han hade planerat en lugn kväll tillsammans med Ormex och de övriga typerna i WoW åsså kom då jag hem kl 19:00 och "störde". Han tyckte att jag var riktigt elak....F fyllde ju år igår också och den goda modern föll tillföga så att E fick komma hit i alla fall. F har svansat och fixat och varit världens snällaste son dagarna innan hon skulle komma och då kunde jag ju inte göra annat. Vi hade ett litet kalas för F med "Panelen", bestående av R:s mamma, hennes man, R:s syster och hennes man och mina föräldrar. Panelen har till uppgift att hålla koll på oss "barn" och ha de "riktiga" åsikterna om det mesta. Gårdagens mesta och naturligtvis riktigaste åsikt var "Att det är jobbigt med hund!!!". Men vi har väldigt roligt när vi träffas.  Alla  behöver nog sin beskärda del av "Panel" tror jag...  :-)

Hade i allafall beställt en ny mobil åt födelsedagsbarnet i födelsedagspresent men den hann tyvärr inte komma så jag hoppas att han får den på måndag i alla fall. Hans gamla har fallit i bitar och är provisoriskt  ihoptejpad efter att ha blivit tappad i golvet x-antal gånger men den funkar faktiskt fortfarande. Förra gången E var här så hämtade jag henne på busstationen, F var förståss med. De såg inte varandra direkt när hon klev av bussen utan hon gick in på busstationen och F ställde sig och såg mycket coolt ut, en liten bit därifrån. Jag såg från bilen att han talade i sin mobil och alldeles strax därpå såg jag hur hon kom emot honom. Sista biten  sprang både han och hon varandra tillmötes och strax innan de hann fram tillvarandra släppte hon bara sin grejjer till marken och så slängde de sig i armarna på varandra. Jag satt i bilen och såg på och var väldigt nära tårarna. Det vara så vaaaaansinnigt sött. Jag berättade detta för min kollega på jobbet som med nåt längtande i blicken sa att hon vill också ha det så där "som typ som på film"..... Hej på dej A.....:-) Nu ska jag ut och kuta i alla fall. Ha en fantstisk söndag ! Just ja, det kommer en uppdatering av Bellorna. Nya bilder finns förståss på godingarna!

 
 
Kattis

Kattis

29 april 2007 17:46

Välkommen till Schappis-världen! ;-) Vad spännande att ni ska köpa en lite Schappis quinna. :-D Tror INTE att ni får ångra er...

Vad spännande att få följa bloggen, jag är som du: tycker MYCKET om att läsa om andra liv och leverne. :-) Och jag måste ju säga att du uttrycker dig fenomenalt, så det blir roligt och medryckande att läsa!

MVH,
Kattis & Schappisen Ghetto

http://www.geocities.com/kattis_ghetto

 
Ingen bild

Gunilla

30 april 2007 11:08

Hej Kattis Kul att du hittat hit. Och tack så mycket jag tycker att det är väldigt roligt att skriva och blir så glad om någon annan tycker att det är värt att läsa. Hälsa dina vovvar. Är du spekulant på ytterligare en....? Vi åker snart ner till Jessica och tittar på vår Bella. Vem det nu blir av dem...Och snart är det sommar och då blir hon en äkta "Jamtlandstöus" = Jämtländsk flicka :-)
Må så gott
Gunilla



 
Jessica

Jessica

30 april 2007 14:55

Ja, de små liven växer och växer! Undra vilken som är eran Bella...? :-)

http://www.aintsaints.com

 
Ingen bild

Gunilla

30 april 2007 23:02

Japp, snart är vi där och gosar med puppisarna. Kanske vi kidnappar Bella redan då :-)
Vi ses!
Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards