Alla inlägg den 9 april 2007

Av Gunilla - 9 april 2007 16:47

Varit ute en sväng på gården och bara funderat. Jag gillar det att gå omkring och fundera och tänka på vad jag ska göra till sommaren. Komma underfund med hur jag ska göra nåt speciellt som jag fått för mig att jag absolut måste göra. När jag gått omkring en stund och bara gjort ingenting har jag ofta funderat ut hur det där tjorviga ska lösas. Nu håller den ena av mina tjejjer, L att bli blonderad av den andra...igen... *suck*. Hon fick lite pengar av mormor & morfar i påsk och vips ska håret färgas igen. M den andra av töserna skulle bli svarthårig sist vi var och handlade men jag satte tvärstopp och det verkar hon vara ganska glad för nu. Konstigt jag kommer inte ihåg att jag var lika noga med mitt "appearance" när jag var 12 år. Nu är plattången deras bästa vän och de går inte utanför dörren utan att ha plattat håret eller lagt en make up (krigsmålning....)I julklapp fick de ett make up presentkort var från MakeUpstore där fick de lära sig att det räcker med "lite". Men det efterföljs sådär. Deras motto tycks vara "Det blir aldrig för mycket glitter" á la Grynet. Men som mamma blir man lite trött, det är inte utan att jag tycker lite synd om min man som har ledigt tillsammans med dessa båda nu en vecka framöver för vi har ett antal världskrig varje dag. I synnerhet L är på krigsstigen. Det är omöljigt att veta vad som får henne att brisera men det får man otroligt klart för sig efterråt om jag uttrycker mig så. Påsken i år har gått fort, förmodligen lika fort som annars men jag är av den åsikten att veckan består av två dagar....måndag och fredag. På torsdag är det ridning igen. Jag rider varje torsdag i en grupp för de som ridit tidigare, lagt av och sedan begripit hur galet roligt det är och börjat igen. Människan har ett antal muskler som jag tror ligger på lur och vaknar till livs när man som jag börjat att rida och då börjar de högljutt protestera. Men nu har mina ridmuskler faktiskt lugnat ned sig. Jag kan stå, gå och fungera även dagen efter och andradagen efter ett pass. Man åker inte häst utan det är definitivt en sport där det krävs en hel del av den som sitter på hästryggen. De som säger att man åker häst har aldrig provat. Min dotter M rider också och hon tycker att det är superkul. Hon har blivit duktig, kul att följa hennes utveckling. Fotbollssäsongen har satt igång också så nu tränas det fotboll ett par gånger i veckan igen. Jag är väl ingen överdriven fotbollsfan (stänger av TV:n eller går därifrån så fort som någon nämner fotb..) men jag blir galet taggad när jag tittar på en match där brudarna spelar och förmodligen är jag rätt pinsam med M & L s mått mätt. Hoppar och hejjar och står i. Men de står ut och tycker nog att det är ganska kul att jag är så knäpp. Nu ska jag laga Taccos. Prova att ha banan och äpple till kanongott. Sen ska det vara Guacamole. Ett par avacado som mosas i lag med en halv hackad rödlök (iofs kan det aldrig bli för mycket lök jag älskar lök i alla former och har alltid gjort), tabacco, vitpeppar, Trocomare och några matskedar 8 %ig yoplait dvs creme fraiche. L kom just förbi hon ska nu ha 6 nyanser ljusare hår....Jag hoppas att det inte trillar av. Jag frågade om hon ville ha tuggummi till hår men hon är svår att övertala den värna lilla varelsen. Nu ska jag i alla fall börja göra käk.

Av Gunilla - 9 april 2007 11:29

Hej idag igen är det skinande sol. Igår var jag ute hela dan och bara grejjade. Satte om lite blommor eller i alla fall satte ngt som på sikt kommer att bli blommor. Gillar nämligen att så små, små frön. Nu har dessa små, små frön istället blivit små, små plantor. Jag stod i växthuset igår och omsorgsfullt satte ned mikroskopiskt små plantor i varsinn kruka. Förhoppningsvis kommer det att bli gurkor och tomater och fina blommor av det hela. Det lär ju dröja ännu ett tag innan jag kan stoppa in dem i växthuset för det ligger fortfarande snö här. Inte så mycket men lite lagom för att man inte ska kunna börja göra nåt riktigt ute, typ kratta eller ta fram studsmattan etc..... Vi ska nog byta däck på bilen idag i alla fall. Jag talade med Jessica idag på morronen. Vi kommer att bli hundägare! En av de små tikarna kommer att flytta hem till oss i sommar. Kommer att bila ned till Trollhättan, jag, min man och ett av barnen. Jag längtar så löjligt mycket. Jag och två av barnen åker och tittar på bäbisarna helgen den 11-12 maj tror jag det blir. Försöker hitta på ett bra namn på B. Engelskt och ganska långt. Funderade på "Bricks Bridget" Bricka som kort, funkar tror jag. Annars har vi Bailis eller Bellis. Ett tag var vi inne på Salsa men det har jag av ngn underlig anledning fått för mig är ett schäfernamn...Mitt favvis namn är Doris men "punkarn och ena tjejjen (faktiskt hon som sitter i kaninburen nedan..) vägrar i sten! Nu ska snart kaninerna få komma ut i sin stora sommarbur ett tag de var där igår och såg ut att gilla det. Den är stor! Vi byggde den i somras och den blev mkt snygg om jag får säga det själv :-). Vi får plats hela familjen i den med lätthet. Hörs sen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards