Direktlänk till inlägg 30 april 2007

Valborg = klämdag för en lycklig skara

Av Gunilla - 30 april 2007 17:30

Eftersom det är klämdag och min man är lärare så var han naturligtvis ledig idag och mina barn likaså. Stackars mig som fick kliva upp och duscha och göra mig i ordning och gå på jobbet alldeles själv. Det gör jag som vanligt så där en 8 veckor över sommaren, på påsklovet, sportlovet och på vinterlovet. Jag tycker oerhört synd om mig dessa mornar och när jag ska iväg  väser jag ilsket att det måste dammsugas, strykas, tvättas, byggas en ny altan, målas om huset, byggas nytt kök, grävas en ny brunn, dräneras om huset och att toaletterna absolut måste städas medans jag är och jobbar HÅRT på mitt JOBBIGA jobb där jag har FEM och inte FEMTIO veckors semester. R är van och tar det hela med ro.....Han har en väldigt stor drake tatuerad på sin ena arm och det är inte för inte draken går under namnet Gunilla 2......

Jobbade bara halvdag idag. Glömde mina läsbrillor hemma (jobbigt det där att erkänna att jag inte fixar att vara utan dem) i morse så det vara bara att åka hem och sätta sig här och jobba ett tag till istället. Det är skönt, bara jag har med mig min dator och min mobil så kan jag jobba överallt. Oftast när jag jobbar hemma jobbar jag så mycket bara, då sitter jag för länge och får ont i kroppen eftersom jag inte alls rör mig.

När jag jobbat till halv 2 ungefär la jag ned och åkte en sväng på stan med M. Idag var det fotbollsskor till henne som låg överst på önskelistan. Utgifterna har en viss förmåga att aldrig ta slut.....

JAG VILL INTE GÅ UT IKVÄLL.....det är för kallt och för blåsigt men jag har två ljuva tjatkusar som bara måååååste gå ned i Badhusparken och kolla. Vi får väl se hur det blir med det. Släppa ut dem själva vill jag inte det är lite för mycket fylla och stök ute ikväll för det skulle jag tro. De två turturduvorna som för tillfället bor i vår källare och inte är längre ifrån varandra än ca 18 centimeter under någon tid på hela dygnet ska vara hemma här och titta på film. E åker hem i morgon och då kommer F att få sån abstinens att han om möjligt är ännu mer "16 år" än vanligt. Hans telefon hade kommit idag. Han blev nöjd och hans pappa aningen avundsjuk för den var väldigt snygg.........I dag står det Panäng på matbordet ska bli väldigt smaskigt.

Ta´t lungt på er!

 
 
Ingen bild

Maken....

30 april 2007 21:40

hmmmmm...jag tror min fru glömde att tillägga att OFTAS...dvs 99 % av gångerna så är det hennes man som skjutsar henne till jobbet, även fast att han är ledig från sitt jobb och hade kunnat ligga i sängen och sovit......

Kramar R

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards