Direktlänk till inlägg 4 november 2007

Svea på besök.....massor av bilder

Av Gunilla - 4 november 2007 14:29

Idag har vi haft besök av Bellas halvsyster Svea. De sprang som om det inte fanns något stopp alls. Fram och tillbaka och upp och ner för en kulle som vi har på vår gård. Outtröttliga, i synnerhet Svea. De är ganska lika varandra. Den största skillnaden är att Bella är högre och tyngre. Bella har hunnit bli hela 45 cm hög och väger nu 14,8 kg en stor tjej mao. Svea är 43 cm hög och väger runt 12 kg. Hela Bellas kull är tydligen ganska bastanta bitar......


Bella, närmast kameran kollar in syrran... HEJ PÅ DIG!


De sprang och sprang och sprang. Det såg verkligen ut som om det vara glada att träffa varandra. Sveas matte sa att Svea brukade vara lite avvaktande mot andra hundar men Bella och Svea verkade finna varandra direkt! De hade hur kul som helst.



Svea är en väldigt feminin och söt fröken, liten och nätt....


 Svea i väntan på mera bus.....



Men även den ihärdigaste måste pusta ut ibland.....


De var inte många centimerer ifrån varandra och på hela tiden sa de inte ett knyst. Båda hundarna vara alldeles tysta.


Bella och Svea tar det Take it easy ett tag..... Bella till vänster


Men inte så länge....


Svea till vänster i bild


Det vara så roligt att se dem in action, det verkade nästan som om de begrep att det var ju en Schappis till, en likadan som jag!


Efter en stund så gick vi in. Två måttligt torra hundar blev grundligt avtorkade  och så fortsatte de att busa igen. Lite lugnare men inte mycket....


Hund med två huvuden.....??! (Svea överst)


Innomhus gnagde de mest på varandra....

Rätt gott med Schappissmak.... (Svea till vänster)


en liten tugga till....fortfarande alldeles tysta.... (Bella till vänster)


Efter en stund vara det roliga slut och Svea måste åka hem...

Trist tyckte Bella!  Vi ses en annan dag hoppas jag.....


 
 
Jessica

Jessica

6 november 2007 16:49

Vad kul att se syrrorna i action! :-) Schappar kan busa i timmar... Kan tala om att Bella troligen växer 1-2 cm till och 1-3 kg till, såvida hon inte är en tjockis nu då! ;-) Är det ok om jag lånar några foton?

http://www.aintsaints.com

 
Ingen bild

Gunilla

7 november 2007 11:17

Såklart att du får låna några foton. Hon är en stadig bit men absolut inte tjock. mat är sådär kul tycker Bella... hon skulle däremot kunna äta allt annat kladd hon kommer över men det får hon inte....Hon har däremot väldigt tjock och härlig päls jag hoppas att allt inte åker av om det är så att hon ska tappa sin valppäls...

Må så gott
G

 
Ulla

Ulla

11 november 2007 15:53

Hej! Kul med alla bilder. Och visst var jag duktig om kom ihåg adressen?
Vi ses väl kanske nån fler gång i hundsammanhang!

http://www.foppaloppans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards