Alla inlägg den 18 november 2007

Av Gunilla - 18 november 2007 17:17

Jag är förtjust i loppmarknader. Idag var det loppis på Folkets hus och jag och min bror åkte dit. Min käre make är raka motsatsen han verkligen hatar loppmarknader. Det började bra med ett par helt oslitna begia stövlar med ganska hög klack för 30 kr. Detta åtföljdes av ett par längdskidor och stavar som tydligen var felköpta. Ursprungsplanen för hon som sålde var tydligen att sälja ett paket av pjäxor, skidor och stavar men jag har ju inte storlek 44 på mina fötter så hon gick med på att jag fick köpa skidor och stavar för 100 kr! Var tom så fräck att jag prutade hennes utgångsbud på astronomiska 120 kr till den summan jag betalade. Dessa var helt oslitna.  Älskar att göra fynd.


En bit längre in på loppisen stod ett par Lange slalompjäxor och väntade på mig. M är utan så jag gjorde slag i saken och inhandlade dessa för 150 kr. Pjäxorna var heljusta och inte alls slitna. Fynden hopade sig och jag sprang med allt i skytteltrafik till bilen. Vad skall komma härnäst?........


Ja, fynden tunnade ut sig lite men jag hittade ett par böcker, en tavla och en guldfiskskål som jag inte kunde låta bli.


Nu fattas det bara en tapetserad och fixad övervåning så är jag alldeles nöjd. Men jobbet på övervåningen fortskrider men det går sakta. Var på Fresks igen igår och tittade på tapeter. Vi ska ha samma tapet som vi bestämt men mörkare har vi kommit på. Det kommer att bli jättesnyggt! Etage heter tapeten.


Nu ska M och L på fotbollsträning. Innomhus som tur är. Det fina vintervädret har farit all världens väg och kvar är det bara totalhalt islager som inte går att gå på. Det regnade i går och i förrgår, sååååå trist. Jag vill ha snö och 3-4 grader kallt. Nu har vi bara elände och nån plusgrad. Men men jag har ju fyndat i dag och det gör mig ju lite glad... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards