Alla inlägg den 24 november 2007

Av Gunilla - 24 november 2007 08:54

Känner mig ganska pigg för första gången på ett bra tag. Vet inte vad det kan bero på. Lika mörkt och lika mycket vinter som alltid denna årstid.


Drog från jobbet lite tidigare än vanligt igår och stack upp till Tanne och red igen en lektion. Red Charm denna gång han är beskylld för att vara tråkig och seg men jag tyckte att han gick riktigt bra.


När jag kom hem fanns stekt fläsk med löksås på bordet något jag verkligen tycker om så jag åt så det sprutade ur öronen.... Efter maten behövde både jag och Bella en långis. M hänkade och vi var ute och gick länge! Såååå skönt ute. Nu är det 4-5 minusgrader igen och nysnö. Bella är alldeles prillig och det var M också även om hon ska vara cooooool. Hon tycker att det är jättekul att busa i snön med Bella och båda två såg ut som snögubbar när vi kom hem.


Jag var inte ens helt färdig när jag kom hem utan låg faktiskt vaken och tittade påm TV????? Brukar inte hända, jag däckar vid kl 21 och är sedan dödstrött när jag kliver upp morgonen efter.


Kaninerna levde om i morse så kl 8 slog jag upp ögonen. Vårt hus är fortfarande en byggarbetsplats men nu har det börjats tapetserats i hall, vårt sovrum och i L´s sovrum, det blir jättesnyggt.


Insåg att vi hade några rullar kort av tapeten som vi ska ha i hallen. Den köpte vi nämligen förra gången vi renoverade, då på nedervåningen. Tapeten var totalslut "överallt". Men min illervana trogen luskade jag fram två rullar till så nu räcker det. Jippie!! De kom igår och ska bara hämtas på posten.


Bara det nu blir klart snart. Jag är riktigt trött på att bo i vardagsrummet. Det blir ju dammigt och skitigt överallt men det är väl bara att bita ihop och se tiden an som det så vackert heter. Nästa vecka ska de bli färdiga låter det som. Längtar....Då ska det städas och fejjas och läggas golv kom jag just på, jaha.......så det tar ju ett tag till då ja, men om ett par helger är det klart...


Idag ska vi beställa golvet. Det blir inte mer upphetsande än laminatgolv men vi ska ha "ekplankfärgad" laminat, tror att det blir kanonsnyggt. När vi är färdiga kan Sköna hem få komma vilken minut som helst :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards