Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Alla hjärtans dag 2009

Av Gunilla - 14 februari 2009 11:30

Varit hemma i början påveckan och varit sjuk. Det känns så konstigt när jag säger det för jag tror hela tiden att jag behöver försvara att jag inte låg i 140 graders feber och var nära döden.....För det är då jag anser mig få vara hemma för att jag är sjuk. Att må kasst och känna att hela kroppen säger "N E J" gills liksom inte riktigt. Knepigt, för alla andra kan vara sjuka och då tycker jag att det är helt OK men när jag är hemma har jag den där fan på axeln som bråkar ordentligt, skriker fjask och har sig...... Skit samma!!


Varit på isen med Bella och L i dag på morgonen. Vi möttes av en vidunderlig syn...


Vackert i dimman...


Stan syns nästan inte alls i dimman.


 Isen som vi snart ska ut på...



Vi hade förstås Fröken Fjupp med oss ut :-) Som vanligt glad och galen


Idag öppnar Medvinden så vi ska  vad det lider ut och åka en sväng. M och R är i Häggenås, där är det nämligen J/H träning i fotboll.


Förresten brudarna vann hela klabbet när de var i Sundsvall förra helgen och spelade fotboll. Dert blev en heljämtländsk final då deras ärkefiender K/D spelade i finalen mot dem och våra brudar vann. Stolt mamma!


Bella busar på isen, hopp över snövallen...


Snöklumpar är kul till skillnad mot alla andra bollar som är läskiga.


Mitt i ett språng fö att ta klumpen till vänster i bild


Vi har så galet mycket snö. Jag kommer inte ihåg när det var så mycket sist. Det kommer väl att vara augusti när allt smält.

Vår veranda inbakad i S N Ö. Och massor av det


Men det är som sagt små konstverk överallt....

Insidan av våra altandörrar gör sig ganska snyggt på vintern.

















 
 
Åsa

Åsa

14 februari 2009 19:33

Vilka helt fantastiska bilder! Hoppas att ni haft en trevlig alla hjärtans dag!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Kattis

Kattis

27 februari 2009 01:41

Jisses, helt fantastiska bilder från "isen". Man blir sittande och bara gapar, underbart! :-) Att du är helt fantastisk med kameran gör ju inte saken sämre... ;-)

http://www.geocities.com/kattis_ghetto

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards