Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Söndagmorgon med prommis och nybakta scones

Av Gunilla - 14 december 2008 12:36

Varit ute på en långis med fröken Bella på morgonen. Vilda och Knicken med matte hänkade. MASSOR med snö och mulet men lika vackert i alla fall.


Träden har nu ....vita?! löv eller ......


Bella och Knicken busade förstås som vanligt oavbrutet de låter inte bli varandra mer än ngra sekunder i taget. de har såååå kul!


Ja kom igen då.....


Åsså är de i full gång igen de kämpar tappert i djupsnön. Jag blir smått trött bara jag ser dem :-)


Alldeles snöiga om näsorna....sötgrodor. Svårt att se vad som är bak och fram, faktiskt


Vilda hon sitter och är fisförnäm och tycker att "valparna" är MYCKET jobbiga!


Sötsöt snödrottning


Jag kallar henne alltid för "Pincetten" för hon har en sååå härlig näsa


Knickens och Vildas matte med en rad hundar hack i häl..


Det här är Bella i solen från i går men hon var ju så söt så såklart måste jag visa... solen ligger på och får henne att nästan se guldig ut mitt i allt svart o grått......



När vi kom hem från prommisen fanns det nybakta scones, elden brann i brasan och det tredje adventsljuset var tänt. Mycket gott och mycket mysigt!

Förhoppningsvis ringer Alices matte snart så vi drar till stallet. Det var fest på jobbet i går kväll, en julfest som jag inte var med på men hon var där eftersom vi jobbar på samma jobb så det kan hända att hon är "lite ur form" idag ....


Själv somnade jag till "Beck" sådär vid 22 draget i soffan. Jag är helt hopplös. Vaknade långt innan solen titade upp i morse men å andra sidan kan jag ju inte sova hur lång tid som helst heller......



De säger att det tydligen är skitväder på väg. I Bydalen var det -1 grad och storm. Förhoppningsvis kommer det inte hit för jag vill ha det så här i vinter... Snälla......


Känns ganska långt borta just nu....... Hittade en bild från "Forsa" där vi var i somras då det var så galet hett....


Det är som kontraster......






























 
 
FoppaLoppa

FoppaLoppa

14 december 2008 13:34

Hej!
Vad roligt att ni har vaknat till liv igen!
Ni har fått en utmaning av oss, kika in hos oss och kolla!

http://foppaloppans.blogg.se

 
Annelie

Annelie

14 december 2008 18:49

wow, vad vackert med så mycket snö!! Varför bor jag i Stockholm?? Hittade hit till dig via Timsevimse tror jag.. Hit tittar jag gärna in igen!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Timse

Timse

14 december 2008 23:10

Fina ni är! Oj vad med snö ni har, jättevackert! Här hemma verkar det vara på väg att smälta bort :(

Jo jag har fått en "tjej" hemma, en omplacering som matte tagit hand om.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards