Alla inlägg den 13 december 2008

Av Gunilla - 13 december 2008 17:09

Vaknade ganska tidigt men tjurlåg tills det började ljusna. Det visade sig vara vansinnigt vackert ute. Gnistrande kallt och sol från en klarblå himmel. Bestämde mig för att ta kameran med ut på morgonprommisen. L ville också hänka.


Vår gata rakt ned mot sjön i vinterskrud.....


Det är så galet mycket snö och så vackert att man nästan får nåt vått i ögonvrån....


Hela naturen utanför ser ut som ett julkort...det fattas bara en och annan domherre för att få det fulländat.


Ja ja, det funkar utan domherrar också. Vår vanliga morgonprommis väg såg ut på detta viset i morse...


Isen håller precis på att lägga sig och det ryker trolskt ur vakarna.....


Träden har gjort sig julfina...alldeles vita av rimfrost och snö


Bore har jobbat hårt, snön har formligen vräkt ned. Somliga säger att det inte varit så mycket snö så här tidigt sedan mitten av 70-talet och jag säger inte emot....


Vattnet håller sig envist flytande i bäcken....


Snöhögen Bella....


Myser lite i djupsnön Bella och L.....


eller så kan man ligga och mysa själv....


Hur jag än knäppte så blev det fina kort idag. Motivet var fantastiskt överallt


Vid 12-tiden drog jag till Tanne och hämtade ett par vindterridbyxor som jag hittat på en annons. Fina Mountain horse täckbrallor, varma och sköna. Helskodda förstås....sedan bar det av till Kännåsen där Alice står. Vi red ut tillsammans, jag och Alice matte. Hon äger en ponny också och vill ha lite hjälp några gånger i veckan med Alice. Det gick jättebra men det var ju så mycket snö. Hästen var jättetrevlig och jag hoppas att det fortsättningsvis funkar lika bra som det gjorde idag! Bella hänkade och just nu är hon så trött att hon sover som en stock. Att pulsa i snö är jättejobbigt och det var det hon fick göra hela tiden. Jag ska hjälpa till i morgon också så jag får en rivstart på hur det funkar i stallet.


När jag kom hem hade M & L bakat saffransbullar. De är så himla duktiga mina brudar och de tycker att det är kul, jag tycket inte att det är så kul att baka längre och då får de gärna baka och stöka om de vill. De gör tom jättefint i köket efter sig.....


Och igen här är vår söt, söta Lucia.....


Lucia med en något sned krona..... Men det gör ju inget när man är en sötnos....:-)


Ha en bra kväll!














Av Gunilla - 13 december 2008 00:28

Jaha då vet jag vem som vann.....


Men vi hade andra viktiga saker för oss under tiden. Tex att träna inför Lucia. Alla skulle träna....


Och Årets Lucia heter........Bella såklart


Men ibland är det inte så lätt som det ser ut att vara ljusets drottning..Ni vet även solen har fläckar :-)


Nääää, jag ser ingen Lucia.....


Kan det vara så att vi är färdiga med detta trams nu?!


Ha en härlig Lucia!




















Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards